Poďakovanie
bukki
kódy 107370,107371 Vážená pani doktorka Orlíková, ďakujem vám ,že ste sa zaoberali mojim problémom.Využil som túto možnosť nepriameho kontaktu cez internet,nakožko v mojom veku sa mi zdá nevhodné robiť duševný striptíz neanonymne v priamom kontakte,spravidla s mladšími odborníkmi.Žijem v malom mestečku a obávam sa o únik informácií, ktoré by mi mohli spôsobiť problémy.Dovolím si polemizovať s vašim názorom, že presná evidencia a štatistika konzumácie alkoholu nie je relevantná.Podža mňa je to spôsob ako dlhé roky udržiavať pitie pod kontrolou.Spätná kontrolu pokladám za vežmi dôležitú! Ak sa u mňa objem konzumovaného alkoholu v určitej fáze vymkne bežnému priemeru,prípadne sa zvýši frekvencia konzumácie,môžem urobiť operatívne opatrenia.Preto som vám chcel poslať tabužky a grafy e-mailom ako prílohy vo formáte world a excel.Z profesionálneho hžadiska musia byť pre vás interesantné dlhoročné exaktné údaje o množstve vypitých pív, vína a tvrdého alkoholu, dni abstinencie,spotreby prepočítané na absolútny alkohol, finančné náklady na konzumáciu a ďalšie údaje.Predpokladám,ža ste sa s takouto presnou evidenciou vo svojej klinickej praxi ešte nestretli.Určite by vám to pomohlo pri spracovaní názoru na môj dotaz, prípadne pri posudzovaní iných prípadov. Ak by ste sa ešte mohli a chceli zaoberať mojim problémom, kontaktujte ma,prosím,na udanú e-mailovú adresu. S pozdravom bukki

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím vás. Chápu váš postoj k osobnímu kontaktu s někým z odborníků, ovšem pokud cítíte, že máte s alkoholem problémy, těžko je vyřešíme přes internet. Je jasné, že pokud žijete v malém městě, takže se nechcete vydávat za místním lékařem, přestože by vzhledem k povinnosti udržet lékařské tajemství nemělo k úniku informací dojít. Víte, myslím, že pokud vám vaše přesná evidence pomohla udržet po určitou dobu pití pod kontrolou, je to naprosto v pořádku a má to jistě význam. Jen mám pocit, že je to opravdu spíš informace pro vás a je to vás osobitý styl, jak se situací nakládat. Vzhledem k tomu, že spolu komunikujeme touto cestou a já neznám celou vaši situaci, nemohu váš případ posuzovat, ani s pomocí vašich statistik. A při posouzení jiných případů využívám samozřejmě informace, které souvisí s konkrétní situací oněch klientů. Pokud byste se byl ochoten obrátit na odborníky osobně, tak by jim vaše evidence mohla sloužit jako jeden z podkladů pro posouzení vaší situace a pro další práci s vámi. Můžete přece vyhledat i někoho, kdo není z vašeho města, pokud se kontaktu v místě vašeho bydliště obáváte. Internetový kontakt nemůže nahradit osobní konzultaci. Navíc my se v této poradně zaměřujeme především na problematiku nealkoholových drog. Zatím přeji hodně štěstí.