drogy ve škole
Jsem učitel na ZŠ, zajímalo by mě, jaký je správný postup, pokud mám podezření, že některý žák je pod vlivem drogy a to ze dvou hledisek: 1. zdravotního a 2. právního. Děkuji za odpoveď

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za zdržení odpovědi, ale poslala jsem váš dotaz kolegyním v Právní poradně A. N. O., kde v současné době vytvářejí právní stanoviska k podobným případům, jako ve svém dotazu popisujete. Zatím od nich nemám odpověď. NIcméně, pokud mi napíšete na můj e-mail orlikova@sananim.cz, jejich vyjádření k problematice, kterou zmiňujete, vám zašlu, jakmile ho budu mít. Ono je to totiž složitější než to vypadá a otázka zdravotní je provázaná s tou právní, takže jsem raději požádala odborníky-právníky, kteří se zabývají drogovou problematikou z právního hlediska. Jedna věc totiž je jak zacházet se žákem, u kterého se ve škole projeví akutně zdravotní potíže související s drogou nebo se předávkuje v prostorách školy a druhá věc je, jak s touhle situací ve spolupráci s vedením školy, žákem a jeho rodiči nakládat dál. Navíc, pokud nedojde k něčemu takhle evidentnímu, vy vidíte, že žák má potíže, které mohou souviset s užíváním drog, ale žák se k tomu nepřizná, žádnou pomoc nechce a rodina nespolupracuje, tak opravdu moc možností nemáte... Takže na váš, byť stručný dotaz, by mohla být několikastránková odpověď, která se dá těžko zjednodušit do krátké zprávy přes drogovou poradnu. Pokud budete mít tedy zájem o stanovisku právní poradny, tak mi napište.