Možnost abstinování z opia
jana
Tenhl dotaz bude asi raritka :-)) Je mi 26, příteli 33. Dřív jsem hodně brala pervitin, přítel měl v době, kdy jsme se neznali, i návyk na opiáty. Dostal se z něj pomocí odvarů ze suchých makovic, takže mě s nima seznámil jako s užitečnou věcí. V minulosti jsem občas brala i opiáty, ale nikdy ne tak, abych se dostala do návyku, bylo to jen občas. Původně mi čajíčky pomohly hodně od perníku, k tomu, abych mohla stabilně chodit dlouho do práce bez průšvihů atd. Jenže v létě jsme vždycky jezdili na mák a dělali si ho na šlehání, takže jsme se daleko víc rozjeli. Takže teď už pijeme čaj každý ráno tři roky - párkrát jsme zkoušeli vysadit, ale třetí den už nám bylo fakt hodně zle, tak jsme to vždycky vzdali. ´Mám dobrou práci a chci si ji udržet a když nemůžu spát, jsem celkově hrozně labilní a mám všemožný absťákový příznaky, nedá se to dost dobře skloubit. Přitom toho chceme opravdu nechat, je to hnusný a dělá to i problémy mezi náma - apatie atd. Mysleli jsme, že to půjde snižováním dávek, hodně se nám toho povedlo, z těch obrovskejch hrnců na začátku jsme se párkrát dostali na tak sedm makovic pro oba dohromady, jenže pak už se ten stav ustálí a je nám blbě, už jenom ta obrovská únava je pro mě dost problém, když mám jít do práce. Nevíme o nikom s touhle zkušeností, takhle dlouhodobou. Kamarád, kterej má návyk na opiáty, tvrdí, že z čaje odabstinoval krátce pomocí subutexu - má ho normálně od psychiatra. Jenže to nedělal tak dlouho a určitě ne denně. Teď jsme zase zkoušeli přestat a zase nám bylo hodně zle, tak nám jich pár dal a srovnali jsme se do normálu. Jde nám čistě o to, abychom mohli fungovat, nechceme se zmašťovat, právě na to jsme měli i ten čaj. Myslíte si, že by pro nás byl subutex vhodná možnost? Nebo nám můžete poradit jinak (veškerý bylinky na nespavost prostě nestačí a co s těma stavama přes den?) Díky moc předem za odpověď. J. :-*)

Odpověděl: Jakub Minařík
Tohle je fakt rochu raritka. :-) Subutex by jistě mohl pomoci. Jen by to asi chtělo to trochu vytitrovat dávku, a pak uvažovat jakým způsobem ho vysadit (konec konců - je to taky opioid - i když s trochu specifickým efektem. Jestli jste z Prahy - tak bych měl docela zájem vás vidět - oplátkou nabízím zařízení někoho, kdo vám subutex napíše, já bych (kdybyste dovolili) vám asi nabídl pomoc aby vysazení proběhlo pokud možno bez problémů a nebyl nějakej další průšvih. Kdybyste se chtěli ozvat - telefon je 220 803 130 :-) . Jste-li odjinud - nezoufejte, zkusím vám doporučit někoho ve vaší blízkosti. V každém pádě, docela by mě zajímalo, jak to bude probíhat.