Jsem O.K????
lily
Ahoj,vsechny vas zdravim,chctela bych se zeptat jak dlouho se pervitin drzi v tele,jde o to,ze ted po skoro 4tydnech co jsem cista by mel vymizet z myho tela,ale je to naopak vim ze to s psychickou strankou kterou mam prave na mysli nijak nesouvisi,ale ja to proklaty smazeni nemuzu vyhnat z hlavy.Jinak tu v poslednich tydnech vyvstal dalsi docela me ubijejici problem a tj.navazani vztahu nebo aspon flirtu s opacnym pohlavim.Me samotne se to ze zacatku zdala byt dost nepodstatna zalezitost,ale ted kdyz neberu docela bych seznameni s nekym novym uvitala-jenze ja nevydam ani hlasku,pripada mi,ze ja prece nemuzu mit sanci,takze se vetsinou opravdu nedostanu dal nez na pratelsky rozhovor,pripadam si menecenna,ikdyz jsem ze sebevedomim nemela problemy(teda mela ale uspokojovala jsem je pervitinem)fakt je,ze mam problemy s komunikaci.Mate nejaky recept na zdravou sebeduveru?Furt si pripadam hrozne trane jako kdybych bez pika byla neco min nez s nim a je to naopak.Okoli uz moji nejistotu samozrejme vycitilo-jsem tolik zruinovana?Po mem neuspesnem vztahu bych chtela radeji neco nezavazneho a s klukem kterej nebere nebo jen malo,ale...ale.Sama vim,ze na to jsem pripravena,ale jak si trochu splou s latkou zvednout sebeduveru?Jinak Aqua xxxx-napis mi maila,co je s tebou. Smrtelna davka pervitinu je??? Ma dlouhodobe uzivani pervitinu vliv na delozni sliznici a na mennstruaci?Jake vitaminy zvolit pri poniceni nosni sliznice?Ma uziti pervitinu vliv na tlak,jak v prvni chvili poznam,ze jde o tzv.prebouchnuti? Doufam,ze je to jen pro zajimavost.Nebo ne???

Odpověděl: Bára Orlíková
Pervitin se dá detekovat z moči max. do tří týdnů od posledního užití. Ale máte naprostou pravdu, že to s chutěmi a psychickými potížemi nesouvisí. Víte, když člověk začne abstinovat a je na to sám, tak se v plné síle objeví potíže, které už tu byly a pervitin je překryl, a také ty, které jsou užíváním pervitinu způsobené. Lidi, co začnou abstinovat, mají docela často potíže ve vztazích, podobné, jako popisujete vy. Ony totiž ty vztahy bez drog fungují přec jen jinak. A pokud chcete opravdu abstinovat, těžko můžete mít přítele, který bere, byť jen malo... Protože tím zasekáte vztah zase drogou a skoro jistě do toho zas spadnete. Žádný recept na zdravou sebedůvěru, který bych vám mohla poslat přes internet, nemám. Lidi, které znám a kteří se z drog dostali, tahle cesta k zdravému sebevědomí stála dost úsilí. Takže úplně jednoduché to nebude. Ale nemožné taky ne. Možná by pro začátek stačilo, kdybyste začala přemýšlet o tom, že by bylo docela na místě, abyste se zastavila za někým z mých kolegů, aby vám pomohl si tyhle věci ujasnit. Možná bych vám to skorem dost doporučila, protože by byla škoda se v tom plácat takhle dál a když na to budete sama, tak si spíš myslím, že se v tom plácat budete. Nevím úplně, k čemu vám budou odpovědi na otázky v závěru, ani se mi nechce je moc odpovídat, zrovna vám, když se pokoušíte abstinovat... Smrtelná dávka pervitinu může být dost různá, záleží na věku, zdravotním stavu, čistotě užité látky... takže se to nedá takhle jednoduše říct. Dlouhodobé užívání pervitinu má vliv na celkový stav organismu, takže není výjimkou, že u dívek může vynechat nebo úplně přestat menstruace, zvlášť při výrazném zhubnutí a celkovém vyčerpání, které užívání pervitinu provází. Ohledně děložní sliznice, to si netroufám říct (p. s. pokud máte trable, tak je lepší zajít za svým ženským lékařem...). Užití pervitinu má samozřejmě vliv na tlak, velmi výrazně ho zvyšuje. A přiznám se, že úplně nevím, co máte pod termínem přebouchnutí, jestli úplné předávkování nebo stav, kdy jste ještě při smyslech, ale přehnala jste to a je vám fyzicky zle... tak nevím, jak vám mám odpovědět, jedinou obecnou radou je brát po menších dávkách. A ohledně té regenerace nosní sliznice - požádala jsem kolegu, ať mi k tomu zjistí informace, takže když mi znovu napíšete, tak vám to řeknu :-) a když mi napíšete, odkud jste, tak bych vám mohla předat i kontakt, kam se obrátit. Tak zatím hodně štěstí.