Otazka
Jana
Dobrý den, pravidelně pročítám Vaší poradnu. Zajímavé jsou vaše prognózy co se týče uživatelů (experimentátorů) pervitinu. Myslíte si, že opravdu všichni, co perník berou jen občas spadnou do závislosti? Já osobně si dávám cca 1x/2 měsíce (nepravidelně) po dobu dvou let a nikdy jsem neměla potřebu brát častěji. Upřímně řečeno, neměla bych na to ani čas :-), (mám dost jiných zájmů. Ostatní se jednou za čas pořádně ?ožerou? (já téměř nepiji) a já si to jednou za čas ?užiji? jinak (pekně mi to ?vyčistí? hlavu a já se totálně odreaguji:-)). Myslíte si, že tento postoj je špatný nebo je lepší a organizmu zdravější pít alkohol se spotřebou průměrného Čecha?. Přeji Vám pěkný den.

Odpověděl: Jakub Minařík
Naše prognosy jsou neveselé a myslím, že každý se závislým nestane. Dokonce ani většina. Ale začátek kariery bývá u obou skupin stejný. Jen některé to po čase přestane bavit. U těch druhých ty jiné zájmy časem skončí na smetišti dějin a z občasného šňupnutí bývá práce na plný úvazek. Takže buďte opatrná. To, že se vám to vymklo - zjistíte až když je průšvih. A nehledě na následující řádky - alkohol má jednu nespornou výhodu - víte, co pijete. Pravděpodobnost, že si místo pálenky koupíte metanol, po kterém oslepnete je mizivá. U pika se vám to ale může stát co by dup. Jen záměna bude za něco jiného, třeba strychnin.
Ohledně varianty s alkoholem průměrného čecha - určitě to zdravější není. Spíš je alkohol v naší populaci mnohem větší průšvih než si většina z nás zkouší připustit. A poznání z praxe - že alkohol je na začátku drogové kariery většiny (drtivé většiny) našich klientů, že spousta z nich má s alkoholem vážné problémy dříve, než je má s drogama by mělo být varování. :-)