LSD kontra holotropní dýchání
petra
I přesto, že mám dokončeno studium psychologie-grafologie, 2 semestry soc.palologie, mám matku, která má vážné dlouholeté psychycké problémy-alkoholismus, paranoi...schizofrenní sklony, jen co já si pamatuji(je mi 25 let)přibližně 15 pokusů o sebevražku, ale POZOR-Nikdy by si skutečně neublížila, pouze demonstračky....Tak tato moje bláznivá matka, mě ZMANIPULOVAla až tak, že 1 rok po narození dcery mě dostala pod nátlakem na holotrop.k PhDr.Zlatě Hálové, zaplatila za 2 denní (pro mě)HOOOORRRROOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.........................................--------------§§§§§§§§§§§§§§§,,,,,,,,,,,,,,????????????????????? 3000,-kč a pak mě soupla na 8 týdnů na uzavřené odd.22 v Brně-Bohunicich....????A to jen proto, že jsem se s ní přestala bavit, zavřela jsem se ve svém bytě...Moji diagnozu nezjistili!!!?V propouštěcí zprávě pouze AFEKTIVNÍ PSYCHOTICKÁ PORUCHA, jinak samé superlativy-Spolupracuje, orientovaná, přizpůsobivá, empatická.....Jak tomu mám rozumnět????A jak se bránit věčným (ted uz pouze snahám o manipulaci)své choré matky?A vůbec, prosím o Váš názor na holot.dýchání!?

Odpověděl: Jakub Minařík
Holotropní dýchání je zajímavá metoda, v některých případech může lidem celkem pomoci. Někdy ale nesedne. Výběr adeptů pro takovouhle metodu samozřejmě závisí na tom, kdo to vede - na druhé straně - u někoho se stejným vzděláním může výběr celkem snadno selhat - předpokládá se totiž automaticky - že kdyby byl kolega magor, tak sem přece nepřijde - neb ví, že to není bezpečné. (Dáma mě prosím omluví za ten výraz.) Napadá mě otázka (trochu jedovatá, ale na druhé straně - vzhledem k tomu, že jste zdá se kolegyně - ...): Co bych asi já sám čekal, kdybych se nechal vmanipulovat od někoho s paranoidním nastavením do holotropního dýchání, při kterém se pravděpodobně ocitnu ve změněném stavu vědomí? Troufnu si souhlasit s tím, že bych byl dost nažtvanej. Nejsem si ale úplně jist jestli víc na sebe - nebo na ty druhý.
Ať je to jak chce - zdá se, že jste si z toho odnesla některé cenné poznatky. Například ten - že jsou to koneckonců vaše rozhodnutí a vy musíte mít víc rozumu než vaše matka. Možná - že tohle poznání vám může pomoci ve vašem dalším fungování. Takže vám držím palce - jak v životě, tak jako kolegyni.
P.s. Probíral jsem odpověď s jednou kolegyní a shodli jsme se na tom - že váš dotaz není ani o LSD a ani o tom holotropním dýchání. Je prostě o vás. A mám pocit, že jedinné dobré rozhodnutí je - zkuste si zmapovat a udržet svoje hranice. :-) A chtěl jsem se omluvit - doufám, že jsem se vás nedotkl. Ale mám dojem, že odpovědět jinak - a současně tak, aby vám to k něčemu bylo prostě v danou chvíli neumím.