extáze
xx
Dobrý den, zajímalo by mě jak dlouho po spolknutí jediné tabletky extáze je tato látka v těle obsažena? Pokud jsem ji jednou měl, znamená to, že už nemohu být dárcem krve?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, extáze se v těle drží zhruba 1-7 dní, ve Vašem případě se bude spíš jednat o kratší dobu, protože jste ji užil jen jednou. Pokud ale chcete darovat krev, měl byste počkat nejméně 14 dní, aby byla látka z těla zaručeně a úplně pryč. Jinak jednorázové užití extáze dárcovství krve nijak nebrání, pokud nejste akutně intoxikován. Z dlouhodobého hlediska ale samozřejmě není moc dobré dávat krev a přitom brát drogy, protože organismus by měl být při dárcovství co nejčistší a také co nejsilnější, aby dobře snesl velkou jednorázovou ztrátu krve.