Piracetamin
Aki
Nevim nic ověřeně, ale slyšela jsem že prý existuje -prodávaný běžně v lékárnách - jakýsi lék či co na závislost na pervitinu,tuším že se jmenuje PIRACETAMIN. Sice si nedokážu přesně představit jak účinkuje a pomáhá, pervitin je přece záležitost spíš psychiky než fyzických problému, ale stejně jsem se snažila někde sehnat o tom informace, bohužel neúspěšně.. A jestli to opravdu existuje a nějakým způsobem pomáhá, kolik to stojí? Uvědomuji si že je asi nejdůležitější každého osobní pevné přesvědčení a vůle, já se na to taky opravdu chci vykašlat a mít zas alespoň trošku normálnější život, ale zároveň já sama asi tak silná nejsem a jestli existuje něco co i skutečně alespoň trochu napomáhá, určitě by to mě, a mnoha dalšim pomohlo... A na jakém principu to tedy případně funguje? Děkuji...

Odpověděl: Jakub Minařík
Piracetam je lék, který není určen k léčbě závislosti na opervitinu, ale zlepšuje metabolismus nervových buněk. Používá se hlavně tam, kde jsou neurony poškozeny (např. nedostatkem kyslíku, po úrazech, při některých onemocněních CNS, ...), Může zlepšit i u zdravých lidí schopnost se učit, ... Cena je celkem mírná, užívání doporučených dávek vyjde na pár korun denně. U pacientů s dg. závislost a dlouhodobým užíváním drog může zlepšit v době odvykání adaptaci na změněnou situaci a může zkrátit čas potřebný k tomu, aby se mozek dostal do normálního stavu. Tímto je ale myšlen mozek jako orgán, nikoliv duše. Na té musíte zapracovat sám, tak jak naznačujete. Pokud byste chtěl se svou závislostí něco dělat, stačí se ozvat. :-)
Pokud byste se pro piracetam rozhodl, poraďte se v lékárně a pokuste se respektovat kontraindikace užívání. :-)