Holos
Mars
Dobrý den. Jak dlouho prosím Vás trvá holotropní stav při holotropním dýchání, Je zde také riziko vyvolání psychóz? Je holotropní dýchání nebezpečnější než LSD nebo psilocybin (z psych. i fyz. hlediska). Jsou po holotropním dýchání také flashbacky? Děkuji. S pozdravem Jaroslav

Odpověděl:
Nezbytným krokem k holotropnímu dýchání je rozmluva s certifikovaným lektorem, která může pomoci odhalit zdravotní problémy, které by se procedurou mohly zhoršit. Jsou to jednak onemocnění srdce a oběhového ústrojí, vysoký krevní tlak, astma, epilepsie, vážné metabolické poruchy, vážné duševní poruchy, nebo aktivní užívání drog a nadměrné užívání alkoholu. Pokud je člověk zdráv, je riziko aktivování psychotického stavu minimální. Rozhodně jde o bezpečnější práci, než je to s LSD. Přesto vidím přítomnost a vedení sezení kvalifikovaným člověkem jako nezbytnou a je také prevencí následných "flashbaků" - ve smyslu vracejících se nezpracovaných zážitků. Sezení trvá asi 3 hodiny.