Odpoved
Jentzek
Pokud u mě něco najdou,vyrazijou mě ze školy,a proto si aspoň do prázdnin dávam pauzu a zatím se mi daří úspěšně nehulit.Tu informaci mám ze školy,možná nám valijou klíny do palice,abychom nehulili,protože to možou zjistit i po třech měsících,ještě že sou to bludy

Odpověděl: Bára Orlíková
No, pokud vám budou dělat ve škole testy na přítomnost drog v moči, tak by podle informací Právní poradny A.N.O., která se zabývá drogovou problematikou, nesmí vedení školy vyvodit z výsledků testů žádné sankce. A už vůbec ne nikoho ze školy vyhodit. Ve Školním řádu musí být uvedeny všechny sankce za činy souvisejícími s drogami, pokud škola chce sankce uplatnit, ale ty by se myslím neměly týkat užívání marihuany a manipulaci s ní mimo vyučování a prostory školy. A školní řád pochopitelně nesmí být v rozporu se zákonem. K tomu, aby vás mohli ve škole testovat, musí mít, myslím, váš souhlas, pokud jste plnoletý, nebo souhlas vašich zákonných zástupců, pokud plnoletý nejste. No, když byste si tohle chtěl ověřit nebo vás k tomu zajímalo víc, tak můžete kontaktovat, taktéž v rámci internetové poradny Právní poradnu (kontakt najdete v pravém sloupci na naší stránce). Jinak, to, co vám teď píšu, neznamená, že si můžete vesele hulit, protože s těmi testy je to jinak, než vám říkali. Rozhodně chválím, že nehulíte, protože krom zdravotních rizik (více podrobností pod kolonkou Cannabinoidy v levém sloupci), se samozřejmě vystavujete i rizikům, která jsou spíš právního charakteru a která taky nejsou zanedbatelná (sankce za pěstování, držení drogy, prodej apod). Je lépe mít přinejmenším všechny informace, abyste jste mohl zvážit pro a proti a podle toho se rozhodovat.