Porucha
Jurka
Dobrý den chtěl bych se zeptat 2 roky jsem hulil trávu a za poslední 2 měsíce jsem měl tak 10 krát pervitin (šnupáním) a 5 krát extázy a do toho jsem ještě chlastal a hulil. Další měsíc jsem každy den hulil a začal jsem si připadat docela vypatlaně (že sem se neměl o čem bavit s kamarády atd.)a jednou když jsem hulil tak sem najednou nevěděl kde sem a co se semnou děje utek jsem domů a od té doby mi začlo být divně jako vtíravé myšlenky o světě o lidech jako proč žijem a tak. Nepříjemné pocity nervozita.Hned jsem se vším přestal a po měsíci když se to nelepšilo sem to řek rodičům a oni mě obědnaly k psychiatrovi ten mi předepsal Rispedral,tak se u něj už skoro 5 měsíců léčim už po měsíci léčení mi bylo v celku dobře tak sem si zahulil a zase se to zhoršilo a byl sem zase na začátku tak sem to udělal třikrát.Nedávno sem byl u jiné psychiatričky a ta mi řekla že by to mělo trvat půl roku od té doby kdy sem si naposled zahulil takže počítám projistotu do konce prázdnin.Já bych chtěl až budu uplně v pořádku začít víkendově hulit a pít alkohol a já se chci zeptat protože sem nato nevzal odvahu se zeptat osobně paní psychiatričky protože je mi 15 let jestli budu moct zase začít. Děkuji za rychlou a stručnou odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám takový pocit, že šťouráte klackem do vosího hnízda. Víte - Risperdal patří mezi léky, které se jen tak pro nic za nic nepíšou a určitě ne někomu komu je 15 a méně. Jsou to léky které poměrně silně mění způsob prožívání a mají spoustu nežádoucích účinků. Kdybych měl já osobně někomu - komu je 15 napsat risperdal - hodně, hodně bych váhal - protože vím jak moc taková věc člověka ovlivní. Takže jediné moudré doporučení zní: NEHULTE. JINAK SE VÁM TO ROZJEDE ZNOVA. a BUDE TO MNOHEM VĚTŠÍ PRŮSER. Pokud chcete znova začít - tak to odložte - ne o 1/2 roku ale o pár let. Jinak skončíte v blázinci a bude to čím dál horší.
A zkuste se o těchhle úvahách bavit s tou psychiatričkou. Možná vám spíš vysvětlí - co by se dělo. Mít chuť si znava dát je totiž docela normální a taky je docela normální se o tom s psychiatrem bavit. Je tam totiž od toho a mám vám pomoct právě takovýhle věcio překonat. Takže - zkuste vydržet a bavit se o tom. Je to to nejlepší co můžete udělat. :-)
P.s. Na rozdíl od obecně rozšířeného mínění si myslím, že hulení není pro každého. Marihuana je sice relativně bezpečná droga, ale ne pro všechny. A pokud se stane, že začne dělat vážné potíže, tak se to už obyčejně nemění.