Otazka
jana
Nevím, jestli jsem tu dobře, ale chtěla jsem se zeptat: rok jsem s přestávkama(tak necelý měsíc) brala lék na zhubnutí-adipex-. A nyní mám v nepořádku krev, mám zvýšenu hladinu krevních destiček a bílých krvinek. Může to s tím souviset??? Nikdy jsme nebyla vážně nemocná, a žádné léky neužívám. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Těžko říct. Tlusté knihy nic takového nezmiňují - ale taky nepočítají s roční užíváním. Nějak nepřímo to souviset může, ale taky to může mít jinou příčinu. Taky by to chtělo mít více výsledků. Existují markery, které mohou vyloučit, nebo naopak potvrit výskyt nějakého zánětu, onemocnění krve, ... Ale to není práce pro psychiatra, ale spíš pro internistu. Tam bych asi směroval vaše kroky. Vyšetření vám jistě někdo naordinoval a taky vyhodnotil. A určitě doporučil další postup. A taky - vzestup počtu nějakých krevních elementů může být mírný, ale také poměrně velký - každá z těchto variant znamená něco jiného. Z mého hlediska - ročním užíváním addipexiu si říkáte o závislost. Na vašem místě bych uvažoval o vysazení. Vaše obtíže by mohli být dostatečnou motivací - nebo tomu tak není? Držím palce. :-)