Celkova biochemie meho mozgu
Cooq
Je mi 21 a 1/2 a chtel bych Vam popsat sve skusenosti s drogami a lekmi a zeptat se jak to vlastne je. Celkove neustale kolisu mezi nazorem ze hlavne clovek jako prezivani sveho JA je zodpovedny za stav sve psychiky nebo to je proste jenom biochemie mozgu a psychologicky pusobit na stav psychiky je blbost. Od svych 19 let sem zacal pravidelne uzivat travu a hasis a mnel jsem strasne krasne stavy. Taky sem mel asi tak 20 papirku(LSD), ale ty na mne nejak psychedelicky nepusobily. Pocas uzivani THC se mi strasne zesilnila deprese. Tak asi v 19 a 1/2 sem vyskousel XTC, mel jsem jich asi 15, jednou v kombinaci s LSD. Az jednou asi tak pred 2 rokmi jsem pozil 5 susenych houbicek. A zazil jsem bad trip. Ten spocival v tom, ze jsem mel neuveritelnost uzkost, primo strach z vlastni existence, ale bez halucinaci a paranoie. Ucinek houbicek skoncil a s tim skoncil i bad trip. Dale jsem hulil, ale tak mesic po tom jsem na marihuane zazil flashback, ktery uz ale neskoncil. Mel jsem stavy derealizace, myslenky jsem vnimal jako objekty v hlave, silena uzkost, strach, deprese. Netrpel jsem ale bludy a halucinacemi. Mesic jsem byl hospitalizovan na psychiatrii a vzhledem k tomu, ze leky nezabirali, podstoupil jsem lecbu elektrosokmi. Po propusteni jsem ale prestaval brat leky, pil alkohol a fajcil travu, po ktere jsem se porad citil uplne spatne, takze muj stav se nezlepsoval. Vyskousel jsem ruzna antidepresiva a neuroleptika, az jsem skoncil u Leponexu a Efectinu. Asi tak pred rokem jsem zacal uzivat pervitin, ale pomerne v malych davkach a s 2-tydennimi prestavkami. Teraz jse uz citim pomerne dobre, ale myslim si, ze mi hodne ten pervitin pomohl, hlavne z deprese a derealizace. Moji psychiatrickou diagnozu mi doted nerekli. Jaka je podle Vas? A muze pervitin pomoct u psychozi vyvolanej houbami? A byla moje psychoza vubec vyvolana houbami nebo spis Extasy? A jaka je podle Vas moje diagnoza? A muze vubec clovek psychologicky pusobit sam na sebe? Vopred dekuju za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za zpoždění odpovědi. Nemám k dispozici bohužel v tuto chvíli nikoho z kolegů lékařů, který by vám mohl adekvátně odpovědět. Myslím, že tohle není záležitost, která by se dala vyřešit prostřednictvím nějaké stručné odpovědi přes drogovou poradnu a diagnostikovat přes internet se bohužel taky moc nedá. Kolega MUDr. Minařík, lékař z Denního stacionáře SANANIM, který odpovídá v poradně podobné dotazy, jaký jste položil vy a který by vám mohl pomoct se zorientovat v tom, co teď řešíte, má v tuto chvíli dovolenou. Bude k dispozici v pondělí 24. 2. 2003. Takže pokud máte nadále zájem se dozvědět odpovědi na své otázky, tak mu můžete napsat na jeho e-mail minarik@sananim.cz, váš dotaz z poradny mu pošlu. Jinak mám za to, že vlastní medikace pervitinem ani jinými drogami není opravdu dobrý způsob jak vaše potíže řešit, buďte na sebe opatrnější. A napište Jakubovi Minaříkovi. Myslím, že vám rád pomůže si všechny ty věci vyjasnit.