Kombinace léku s Xanaxem
Petr
Prosím o informaci. Beru několik měsíců lékařem předepsaný Xanax 0,5mg ráno a 0,5mg večer. Teď mám silnější nachlazení (bez horeček) a v lékárně mi doporučili PARALEN PLUS. Jak jsem se ale posléze dočetl v příbalovém letáčku je třeba opatrnosti tohoto léku když člověk užívá nějaká antidepresiva (a Xanax tam někam taky asi patří). Prosím o informaci, zda mohu tento Paralen 500 - je to balení na 5 dnů spolykat. Děkuji !!! Jinak neberu žádné léky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Tyto léky by se neměly nijak navzájem ovlivňovat. Ani jsem v příbalovém letáčku Paralenu nenašla tutéž informaci, co vy, objevila jsem pouze zmínku o "některých lécích na spaní" a při ověření informace jsem zjistila, že se jedná o fenobarbital a kodein, který není vhodné užívat společně s Paralenem. Xanaxu se to netýká. Paralen se nedoporučuje užívat při závažných onemocněním jater a ledvin a v průběhu léčby by se neměl pít alkohol. Takže myslím, že pokud netrpíte některým z těchto onemocnění, Paralen můžete užívat bez problémů :-) Je lepší asi vždy zmínit, že užíváte dlouhodobě Xanax, kdykoli byste měl užívat nějaké další léky, ať už na předpis nebo bez něj, abyste se vyhnul pochybnostem.