Dr. Minařík
Klára
Mám takovej problém, 2 roky jsem brala perník k žádný stíze nedošlo, teď rok a půl abstinuju bez problémů, ale přišla docela dost stresující situace cca 3 měsíce a od té doby mi začlo něco jako změněný myšlení, ne paranoia, ale určitý věci co jsou pro ostatní nereálné, já spatřuju jako fakt, já nevim jak to mám popsat je to něco jako bych si myslela že mám nějakou třeba vzácnou nebo neexistující nemoc a přes veškerý důkazy se z tohodle myšlení nemohla vymotat, možná vám připadá, že mám náhled, ale nemam,mám strašnej strach co když je to počínající psychoza, mohl to vyvolat ten perník, sem objednaná k psychiatrovi,co když budu mít schizofrenii?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já bych si s tím nedělal takovou hlavu. Samozřejmě, že to psychosa být může, ale taky to může být docela normální reakce na stres (a taky tomu tak v případě že si sama stěžujete a objednáváte se bývá). Schizofreniky obyčejně k psychiatrovi někdo dovede, protože to s nima už nejde. Takže - pokud se ptáte tak jak se ptáte tak náhled máte. Buďte v pohodě. Paranoik by k psychiatrovi dobrovolně nešel. Protože pokud by měl dojem, že se mu něco děje - tak proto, že to je spiknutí - úvahu o výplodu chorého mozku by si vůbec nepřipustil.
K psychiatrovi ale určitě jděte - kdyby přec jen náhodou to byla psychosa - tak rychle nasazená léčba vás může dát do kupy bez pozdějších následků.
Držím palce. :-)