užívání
Donp
nějaký čas sem užívala drogy-ne že bych na nich byla závislá to ne ale tak o víkendech a podobně-mnohokrát sme měla pervitin , v menší míře extázi, LSD, kokain a jednou jsem zkusila heroin.Až poté sem začala s trávou.Jaké to může mít jednou následky na mý zdraví?nebo pokud sem přestala užívat , tak se to tělo jakoby "pročistí".Nějaký změny cítím jen v oblasti psychiky sem často nervozní a drobet i agresivní ale zdá se mi to zatím OK.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ovlivnit zdraví to předchozí užívání drog samozřejmě může. Něco může být způsobené přímo užitím konkrétní drogy, vzhledem k tomu, že to, co uvádíte, jsou až na jednu zkušenost s heroinem, všechno stimulační drogy a halucinogeny, je možné ovlivnění psychiky. To, co popisujete (podrážděnost, nervozita), se k tomu může vztahovat. Tyhle záležitosti abstienci od drog, zvláště stimulačních, zpočátku provází, měly by ale samy po nějakém čase vymizet. Pokud se to neupraví, je asi na místě vyhledat někoho z odborníků. Může jít o psychické potíže, které byly vyvolané drogami, ale taky o příznaky psychických problémů, které byly drogami překryté a které na sebe tímto upozorňují.Nevím jak jste na tom s tou trávou, jestli kouříte nebo ne, ta ovlivňuje především paměť (k horšímu, samozřejmě) a schopnost soustředění. Z těch rizik zdravotních, záleží i na způsobu aplikace jednotlivých drog, na vašem předchozím zdravotním stavu... Pokud jste drogy užívala injekčně, je asi na místě si nechat udělat test na HIV, hepatitidy, infekce těmito chorobami jsou z těch nejhorších následků. Přes internet se ovšem lékařské vyšetření dělat nedá. Pokud byste měla nějaké pochybnosti nebo obavy o své zdraví, je asi nejlepší zajít za svým lékařem. Bohužel nevím, odkud jste, že bych vám mohla případně někoho doporučit. Každopádně, tělo by se mělo "pročistit", když nebudete dál brát (a pokud možno aspoň nějaký čas ani hulit a pít). Kupte si nějaké vitamíny, pročišťující čaje (doporučuje se čaj z kopřiv) a pomozte mu. Když byste k tomu chtěla ještě něco vědět, pište.