DRUGS
AKUKA
Dobrý den chtěla bych se zeptat na to jak dlouho se zhruba hojí jedna pořádně rozpíchaná žíla na které je taky pořádná boule,tj.20 vpichů na 1cm.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jde o to, jak dobře jí to půjde, ale může bude to rozhodně alespoň několik dní (týden, 14 dní) pak nebude nic vidět, nebo se začně tvořit jizva. Další procesy mohou trvat několik týdnů - tj. než se to celé nějak vstřebá - případně než se žila, která je poškozená uvnitř s tím nějak porovná a než se adaptuje cévní řečiště, případně než se žíla tzv. rekanalizuje - tj. než se vytvoří nová cesta pro krev - protože ta původní se ucpala.
Pokud by došlo k nějakým komplikacím (žíla ztvrdne a začne bolet, kůže nad ní je horká, zarudlá, zduří mízní uzliny nebo doknce ruka začne silně bolet, otékat a budete mít horečku, ...) tak neprodleně vyražte k lékaři. Hlavně ta druhá koplikace může být dosti vážná. Podobně kdyby se vám začal tvořit absces (pružné boule naplněná tekutinou, někdy zarudlá). Absces hlavně nemačkejte - mohl by prasknout a způsobit daleko vážnější obtíže.