LSD
Ruda
Dobrý den. Proč doporučujete ve vaší informační sekci vyloučit další užívání psychedelik po bad tripu? Vždyť Grof píše, že přece právě bad tripy léčí;))) Jako znovuprožívání již zažitého a nezpracovaného ;) A zablokovaného ;) Máte napsáno u LSD, že zvyšuje tlak, je to i u psilocybinu? Děkuji moc. Ruda

Odpověděl: Jakub Minařík
V Grofových knihách jsem nenašel ani zmínku o tom, že by léčili bad tripy na party ev. s následným pobytem na psychiatrii. Vy snad ano? V kontextu nějaké terapie a zaintegrování zážitku asi ano - ale zmíněná situace znamená spíš bordel v hlavě, než nějaký posun. Opakované užití po již proběhlém bad tripu často znamená návrat nepříjemných zážitů a často i přetrvávající obtíže, které si vynutí nějakou, často farmakologickou intervenci. A tenhle postup jednoznačně nevede k duševnímu zdraví.
S tím tlakem - odvisí to spíše od situace, ale v zásadě bych si troufl říct, že k tomu může dojít.
Není zač a doufám, že jsem vás svým tónem neodradil, ale je pátek večer ... :-) Přeju pěkný výkend, pokud možno bez Bad tripů. :-)