hepatitida C
Míla
Byla jsem nějakou dobu v rizikové situaci a teď si nejsem jista,zda jsem se nenakazila virem hepatitidy C. Je možné tuto infekci zjistit běžným vyšetřením krve? Pokud ne, existuje možnost anonymního vyšetření? Mám z toho dost velké obavy.Míla

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, odkud jste, takže vám nemůžu doporučit vhodné kontakty, kam se obrátit. U hepatitidy C je riziko, že se při jaterních testech, které by vám mohl udělat váš lékař, nemusí vždy zjistit. Lepší je absolvovat speciální vyšetření v hepatologické ambulanci nebo na jiných specializovaných pracovištích. Anonymní testování pomocí screeningových testů existuje, provádí je některá centra pro závislé a další organizace, která tuto službu poskytují lidem provozujícím prostituci. Napište mi kdyžtak na můj mail orlikova@sananim.cz a zkusíme vymyslet, kam byste se mohl obrátit a co by pro vás teď bylo nejlepší :-)