Tráva
Fillip
Dobrý den. Mám vysoký krevní tlak a chci vyzkoušet marihuanu. Mám za sebou jeden experiment, přičemž jsem pociťoval nepříjemné bušení srdce. Bylo to krevním tlakem? Nebo psychicky? Je vysoký krevní tlak nebezpečný při kouření marihuany, nebo z dlouhodobého hlediska? (pomineme-li účinky samotného kouření-splodin (protože kouřím)). Díky moc. Filip

Odpověděl: Pavel Kubů
Bušení srdce, někdy nepříjemně prožívané, je běžnou součástí intoxikace cannabinoidy. Účinek konopí na srdce a cévní systém je poměrně komplexní. Cannabinoidy snižují napětí stěny velkých cév a tím i tlak, zatímco v malých podkožních cévách často dochází ke zúžení průměru. Krev se ze svalů přesouvá do vnitřních orgánů, zvyšuje se průtok ledvinami, slezinou, játry i srdcem. Cannabinoidy zároveň zvyšují tepovou frekvenci i sílu srdečního stahu (bušení srdce), což kompenzuje zvýšenou potřebu plnění zvětšeného objemu velkých cév vlivem sníženého napětí jejich stěny. Máte-li problémy s vysokým tlakem, předpokládám že užíváte i nějaké léky, jejich interakce s cannabinoidy pak může výsledný vliv na srdce pozměnit a to i podstatným zesílením výsledného efektu. Jedním z předpokládaných využití konopí v medicíně jsou i léky proti vysokému tlaku krve, jde ovšem jen o některé cannabinoidy ze směsi asi 30 látek obsažených v konopí. Konzumaci celé směsi obsažené v konopí nelze považovat za samoléčbu, navíc kouření dále zhoršuje kvalitu cévní stěny a tím možnosti organismu správně regulovat tlak krve.