Marihuana
Greenka
Chtela bych se prosim zeptat na objektivni nazor, ktery se tyce drogy marihuana. Jedna strana tvrdi, ze je velmi skodliva, nebezpecna a jine veci, podle kterych se clovek uzivajici tuto "drogu" dostane okamzite na scesti a ta druha proti ni nic nema, naopak veri v jeji priznive ucinky, kterymi jsou rozsirene vnimani hudby a jine. Priklanim se spis k te druhe skupine lidi s tim, ze trava by se kdyz uz tak mela uzivat obcas v dobre nalade a spolecnosti, nikoliv v depresi ci z jineho duvodu, kterym muze byt nuda, zapdnuti do party a jine... Take vim, ze je uzivani teto drogy postihovano, ale na rovinu i rekneme, co ma v tehle zemi hlavu a patu. Ja osobne bych vice postihovala tvrde drogy a marihuanu, ktera mi prinde bezpecnejsi, nez alkhohol, jenz nici zdravi a psychiku mnohem vic, nez jiz zminena trava. Jsem vsak laik a rada bych si vyslechla nazor odborniku. Predem dekuji!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tohle je složitá otázka, na kterou není tak snadná odpověď, jak to vypadá. Marihuana má na jednu stranu samozřejmě svá neodiskutovatelná rizika, která jsou známá a na druhou stranu jsou prováděny i oficiální výzkumy, které se týkají využití cannabinoidů v moderním lékařství. Jsou drogy, které jsou zatíženy výrazně větším rizikem než užívání marihuany, otázka marihuany jako "vstupní" drogy je sporná, konopné drogy mají nepochybně řadu prokazatelně léčebných účinků... Jenže - marihuana taky může mít vliv na rozvoj psychického onemocnění, její dlouhodobé užívání má negativní vliv na paměť, schopnost soustředění a pozornost a může nepříznivě ovlivnit řdu dalších funkcí organismu... V každém případě, jako ostatně u všech psychotropních látek, se rizika při užívání dají snížit, pokud člověk dodržuje jistá pravidla. O tom a jiných podrobnostech o marihuaně se můžete dočíst pod kolonkou Cannabinoidy v levém sloupci na stránce. To, že je něco legální nebo není legální, je v tuto chvíli prostě fakt. Ale to už je spíš otázka politická než jinak odborná. Takže to už bychom zacházeli asi příliš daleko. No, když se budete chtít na něco dozeptat, pište :-)