kocovina?
wall
dobry den. Uz asi pul roku uzivam na ruznych akcich extazi. Minuly tyden jsem se rozhodl, ze si ji vezmu ve skole. Byl to sice skvelej pocit, ale od te doby mam radu problemu. Vecer nemuzu spat, porad se budim, jsem spocenej a porad me pronasleduje divny stav podobajici se ucinku, ale bez prijemnych slozek. Nevim, jestli to je nejaky divny a zdlouhavy projev kocoviny nebo jestli v tablete bylo neco jinyho? dekuji

Odpověděl: Dana Holubová
To, co popisujete vypadá jako problém s halucinogenními účinky "Extáze". (Můžete se podívat do hesla Halucinogeny). Tablety extáze nebývají nikdy čistý MDMA, často je ho tam menšina. Je možné, že zrovna v této bylo víc jiných látek. Například často obsažené MDA a MMDA mají silnější halucinogenní efekt. Další věc je, že jste ji užil jinde a to v prostředí spíš míň "vhodném", protože například vyžaduje mnohem větší sebekontrolu a je tam s Vámi mnoho lidí, kteří nejsou naladěni tak, jako na párty. Mohlo to být i Vaším momentálním stavem (větší únava nebo napětí, nemoc nebo po nemoci)
Nejlépe by bylo obrátit se na nějaké poradenské nebo psychoterapeutické zařízení (v hesle Kontakty. najdete K-centra) Většinou stačí několik schůzek, promluvit si o stavech, které Vás přepadají a zkusit nějaké techniky práce s tělem, které by je zmírňovaly. (Pokud by se to nestačilo, může psychiatr předepsat krátkodobě léky.) Samozřejmě to chce nic neužívat, minimálně po dobu odeznívání těch stavů a nějaký měsíc po té. Zvažte ale jakékoliv další užití, tyhle stavy mají tendenci se opakovat.