závislost na marihuane
Valy
Muj kamarad kouri marihuanu.Tvrdi,ze neni zavislej,ale ja vidim,ze je tim prinejmensim posedlej a ztraci zajem o normalni veci.On to samozrejme vidi jinak.Trochu se bojim,aby nezasel dal.Ja vim ze marihuana neni zas tak nebezpecna, ale on to ma spatny jeste i doma... strasne se zmenil.Chci mu pomoct.

Odpověděl: Dana Holubová
Nevím, jestli jste si procházel otázky ostatních, ale našel byste v nich dost, které by podpořily Váš pocit, že kamarád potřebuje pomoct a že i s "trávou" můžou být velké problémy. Přesvědčovat o tom je těžké a nevděčné. Trpělivost; je dobré se vyhnout obecným debatám o škodlivosti versus neškodnosti a co nejvíc se držet změn, které Vy konkrétně na něm vidíte. Můžete je zkusit srovnat se zážitky jiných lidí a jejich pokračováním, případně dalšími informacemi o marihuaně. V poradně je najdete v hesle Cannabinoidy, a asi konkrétněji v předcházejících dotazech, kde je autoři popisují. Jinak můžete kontaktovat kterékoliv K-centrum (najdete v Kontaktech, osobně nebo telefonicky. Pokud by kamarád souhlasil, můžete přijít spolu, nebo mu navrhnout a by si domluvil schůzku pro sebe. Po delší době pravidelného kouření dost lidí zažije nějaké nepříjemné psychické stavy, které jsou často impulsem s tím něco dělat. Bohužel se nedá říct, jestli nebude tím jedním z mála, koho nepřejdou.