Antidepresiva a drogy
Lůca
Zdravím. Je mi 17 let a už asi 3-4 měsíce beru antidepresiva Asentra 50 .. Od svých 12 let jsem denně kouřila marihuanu, občas jsem si dala víno a cca jednou za měsíc čáru perníku. Minulý rok se mi zhroutil svět, pořád se mi chtělo spát, bylo mi na omdlení ... Zjistili mi špatnou funkci štítné žlázy, tudíž beru ještě léky Letrox na doplnění hormonů. To bohužel nepomohlo a šla jsem k psycholožce, která zjistila, že mám strach z toho, abych zas neměla ty omdlívací stavy a tak se u mě rozjeli silné úzkosti. Nemohla jsem sama vyjít ani před barák .. Od té doby co mi zjistili tu štítnou žlázu, resp. od té doby co mi bylo zle jsem přestala kouřit trávu, pít a ani pervitin jsem už rok a půl neměla .. Ani na jedné z těchto drog jsem závislá nebyla, protože mi nedělalo nejmenší problém s tím přestat. Nyní pod vlivem antidepresiv jsem se vrátila zpět do života. Je mi dobře :) Ale už je to tu zas.. Už asi měsíc kouřím denně marihuanu a cca jednou za týden si dám 4 velká piva ... O zpříjemněném víkendu na pervitinu už taky uvažuji ... Nejsem žádná blbá puberťačka a vím, jak až moc mohu zajít aby z toho nebyl problém závislosti. Jen bych chtěla vědět jakou škodu může způsobit pití piva, kouření marihuany s antidepresivy a po případě i ten pervitin. Vím, že si tím v léčbě nijak nepomohu, ale chci vědět CO vlastně se mi může stát .. Předem děkuji za odpověĎ. Lucka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
kombinovala jste toho poměrně dost. Každá kombinace návykových látek s antidepresivy je riziková. Mohou se Vám zase vrátit úzkosti, kolapsové stavy. Je to ale hodně individuální. V každém případě bych si s tím nezahrávala. Jestli jste od 12 let denně kouřila marihuanu, mohl být také kolaps způsobený právě tím, podpořený alkoholem a pervitinem. To se stává poměrně často u dlouhodobých uživatelů - najednou začnou na THC reagovat úplně jinak - panikou, úzkostmi, fyzickými příznaky, jako je kolaps, jakoby infarktové stavy apod. Jestli Vám antidepresiva dělají dobře, držte se jich a nepokoušejte to znovu. Příště se nemusíte zotavit tak rychle...