závislost-benzodiazepiny
frenky
Dobrý den,děkuji za rychlou odpověď,bohužel jsem ty nepříjemné stavy měla již 3 měsíce = od srpna do prosince a známá z psychiatrie-zdrav.sestřička mně navedla na to,že jak mi bylo zle je závislost a aniž bych věděla,byla jsem skoro 3 měsíce poddávkovaná,PROTOŽE JSEM SI DÁVKY NEUROLU NEZVYŠOVALA...napadlo mě to ve chvíli,kdy mě manžel vezl na pohotovost s tlakem 220 na 180 (to bylo 15.prosince) a třesavkou,když mi dali lék na okamžité snížení tlaku a lexaurin,KTERÝ NA VYSOKÝ TLAK DÁVAJÍ-(růžový) který je silnější než dávka neurolu se mi ulevilo a tak mi došlo,že známá má pravdu...vyhodnotili mě jako kardiaka s hypertenzí a poslali domů.Okamžitě jsem neurol přestala brát,doma jsem byla 14 dní a pak začala chodit do práce,ale mám pořád divné stavy.Psycholožka-má známá usoudila,že je to absťák.3 měsíce nic neberu,ala včera mi bylo fakt mizerne,měla jsem jakoby výboj do mozku,závrať,šla jsem k jedné straně a krokem jsem měla jako kdybych se propadla do podlahy levou nohou,sedla jsem si,trvalo to chvilku,pak jsem byla ubitá jak po nějakém záchvatu.Myslíte si,že ty stavy absťáků ustojím?Je to možné,že se to objevilo ještě i za 3 měsíce po vysazení?Neberu nic,ani léky na bolest,takže mě někdy i 2 dny bolí hlava,když jsem měla zánět průdušek,radši jsem 5 nocí prokašlala,než abych si vzala kodein-četla jsem,že to jsou opiáty a bála jsem se ,co to se mnou udělá.Jak to může dlouho trvat?Četla jsem,že lidé při absťáku mohou mít i epilept.záchvat?(neurol jsem brala asi 6 měsíců pravidelně denně 0,25 mg 3x denně a 3 měsíce tedy nic neberu).Vůli mám,jen potřebuji vědět,že moje zdraví není vážně ohroženo,mám rodinu a nemůžu si nic takového dovolit.Děkuji moc za ještě jednu odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak mě napadá, když čtu váš dotaz, jestli vás někdo pořádně vyšetřil. Nějak mám dojem, že by vás měl vidět internista a neurolog, jestli jste v pořádku. Obtíže, které máte nevypadají na odvykací stav, pokud by bylo neurologické a interní vyšetření v pořádku, bude se jednat nejspíše o psychiatrický problém, je otázka co s tím. Pravděpodobně by se hodila nějaká psychofarmaka, která mají minimální závislostní poztenciál (antidepresiva), ev. psychoterapie. Absťák ale tohle nejspíše není, trvámoc dlouho při tom, jak jste brala krátce