pití alkoholu
jt
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na Váš názor ohledně konzumace alkoholu. Piji asi od 15 let, někdy více (2x-3x týdně opilost do 21 let), někdy méně (třeba jen jedna sklenička vína), někdy vůbec(těhotenství, při kojení jedno selhání). Nedávno jsem přestala kojit a nějak jsem se rozjela. Nepiji smaozřejmě každý den, cca dvakrát měsíčně se opiji -je to ale při každé příležitosti, kdy se mohu opít(např.: syn jede k babičce, vím,že se o syna postará otec apod.). POkud pečuji o syna, večer si dáme s partnerem víno - max. 2-3 dcl. Připadá mi, že je to jediné odreagování, které mám.
Druhý den mám ale velké výčitky svědomí, které ústí až k sebevražedným myšlenkám. Hodně se za to stydím, že se neumím ovládnout a mít to pod kontrolou. Hodně to řeším, zda nejsem alkoholik.
V rodině máme několik lidí závislých na alkoholu - bratr, dědeček zemřel na cirhózu jater, bratranec. Matka také hodně pije.
Přitom to na nich nenávidím, ale sama si nemůžu pomoci.Když začnu pít a mám možnost se opít, tak to vždy udělám.
Pořád zvažuji, zda nemám radši úplně abstinovat, ale na druhé straně se alkoholu nechci vzdát. Mohu zvládnout kontrolované pití?
Jsme hodně náladová - během jednoho dne se mi střídají nálady od skvělé až po tzv. úplně na dně.
Neměla bych raději navštívit odborníka???
Děkuji Vám moc za odpověď. JT

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jsou různé formy závislosti, u některých forem se potíže s alkoholem či jinou látkou ovlivňující vědomí nemusí projevovat tak, že je dotyčná osoba pod vlivem denně. Velmi těžko se míra pokročilosti závislosti a také jeho forma hodnotí touto cestou po internetu, k tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor.
Dle toho, co ve svém psaní popisujete, bych ale nikterak Vaši situaci nepodceňovala a pokkud Vy sama cítíte, že něco v pořádku není, by bylo dobré zavčasu své potíže řešit. I s ohledem na dispozice v rodině se mi to jeví jako velmi rozumné řešení.
Doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší alkoholicko-toxikomanickou poradnu a pohovořit o všem co se Vaší konzuamce týká. Po rozhovoru s odborníkem zajisté naleznete pro Vás možný způsob řešení. Kontakty naleznete na www.drogy-info.cz, v mapě pomoci po zadání kraje, města a formy pomoci ( v tomto případě AT ambulantní léčba ) naleznete veškerá odborná zařízení specializující se na tuto problematiku. Nebo napište ještě jednou a uveďte města, která by pro Vás byla dobře dostupná, velmi rádi Vám vhodný kontakt doporučíme.
Mějte se hezky a ozvěte se.
S pozdravem M.K.