Syn mne stahl ke dnu,bere drogy
Vlada
Dobry den
Mam problem se synem,jsem 52.lety otec,je mu 22 let a bere drogy.Kouri travu,bral heroin,pervitin,pije alkohol.Tohle trva jiz 6 let,byl jednou chvili na leceni ,ale z toho na reverz odesel.Ja pracoval
6 let v Londyne ,on tam zil nejaky cas se mnou,kouril travu,bral heroin,pervitin,takze penize ktere vydelal sly do drog a moje take.
Dnes pisi hlavne proto,ze citim,ze moje psychyka jde ke dnu a penize uz take nemam.Synovi platim ubytovnu,aby nebyl na ulici,chodi se ke mne najist
a stale slibuje ,ze pujde do prace.
Ja vim,ze i kdyz do prace nastoupi,tak o praci pride,kdyz fetuje.Neni schopen sam se probudit.Ja mu stale vyhrozuji ,ze odjedu do Londyna ,kde mam praci a jistotu a pritom mam strach,ze on bude na ulici.Ubytovnu mu zaplatim,ale nic jineho.Musim odejet a nechat syna zit tak jak si zvolil sam.
Mam stejne pocity jako jini rodice,mam obrovsky strach o jeho zivot,protoze vim ,ze zavislost na drogach je nemoc.
Ale take vim,ze ji musi kazdy zastavit sam,ze to,ze mu davam penize na jidlo,na cigara ,vyperu mu pradlo,tak on se neciti byt drogou ohrozen.Nechci aby byl na ulici,znam lidi ,kteri jiz na ulici jsou a fetovat,chlastat neprestali,jsou na ulici i 5let.
Chci synovi platit 3000kc ubytovnu mesicne a DOST.Ostatni je na nem.Pamatuji si na jeho zivot,kdyz nefetoval,je to skvely clovek.
Prosim Vas,muzete mne odpovedet jaky je Vas nazor?Tonouci se stebla chyta.
Vladimir-Plzen

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
nacházíte se ve velmi těžké situaci a máte pravdu, že stejné dilema řeší hodně rodičů. Nedá se generálně říci, že je nějaký ideální postup, vždy závisí na spoustě jednotlivostí...
Důležité je však zdůraznit, že varianta "nechat ho žít život, jaký si vybral" rozhodně nekoresponduje s řešením, že odjedete do angli. Musíte si uvědomit, že stějně naléhavě jako váš syn potřebujete podporu a pomoc i vy. Zkrátka, žádná vzdálenost vás od vašeho syna neoddělí tak, abyste si dál nedělal starosti a neuvažoval nad tím, jestli jste udělal dobře, nebo ne.
I když to teď asi bude znít divně, váš syn má na řešení problému více času, než vy. Jednoznačně vám doporučuji vyhledat pomoc v poradně pro rodiče (pokud jste z Prahy a okolí, kontakt přikládám), pokud je vám lépe dostupné jiné větší město, tak napište a my vám kontakt vyhledáme.
Z toho, co píšete, se mi zdá, že jste ochoten boj o normální život bojovat s vaším synem společně a to je rozhodně to nejlepší, co můžete udělat. Nebude to jednoduché, bude to i bolet, ale třeba uděláte to nejlepší, co jde...
Přeji vám hodmě sil a hodně štěstí
Pepa Šedivý
Poradna pro rodiče SANANIM
Adresa
Café Therapy, Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 739 268 527
+420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
Email: ctrnacta@sananim.cz