reset mozku
special k
Dobrý večer, ač název mého dotazu může znít šíleně. Chci se zeptat zda nevíte Vy, nebo neznáte někoho kdo by dokázal lépe odpovědět na moji otázku. Jakožto dříve jeden z mladistvých v naší vlasti kde je naprosto běžným zvykem či už přímo tradicí konzumovat alkoholické nápoje, aniž by to někomu bylo divné, a ještě ke včemu si připíjet s výrokem na zdraví jsem se dostal do svízelné situace. Je mi 25, piji tak od 16, poslední dva roky jen příležitostně. To že jsem byl víceméně nějak nadaný je už dnes jedno, nikdy jsem deprese nemíval, možná tak klasický strach který nikdy nevyšel napovrch. Ale s alkohlem se dá změnit život. K horšímu samozřejmě. Když si k tomu ještě navyknete kouřit marihuanu a cigarety, ke všemu si myslíte že je vše O.K. protože to dělaj všichni.. Je to pořádný průšvih. Nejlepšé ironií je, že dříve jsem si nemyslel že mohu takto skončit, bavilo mě všechno a taky všechno šlo, když jsem chtěl tak nejlépe ze všech.. a pak se sejde špatná parta, málo informací a mozek toužící po zážitcích a je z toho průšvih na celý život.
Abych to neprotahoval, o základech nootropik, výživy pro mozek a činností jak ho udržet v dobré formě jsem toho přečetl tolik že bych z toho mohl dělat obhajobu :) Zajímá mě, zda mi v tady u nás v ČR někdo poradí jak je to s nejnovějším výzkumem ketaminu a jeho synaptogenetických účinků pomocí NMDA antagonismu což má za následek hlubokou introspekci při rozpadu vlastního ega, ale především onen zmíněný reset mozku. Což je myšleno opravdu doslova protože anuluje tolerance například na opiáty a stimulanty (podloženo jak vědecky tak v mnohých komunitách, kde jsou vlastnosti NMDA antagonistů vášnivě rozebírány a jdou ruku v ruce např s výzkumem ibogy atd). Tímto efektem se učinně odstraňuje deprese na jeden až dva týdny a zná jej určitě nejeden uživatel alkoholu, kterému už ranní (tedy spíše celodenní) opice již nedělá špatně, ale naopak se v ní cítí plný energie, fit, má ostrovtip a navrací se mu hluboké emocionální prožitky (alkohol je taky NMDA antagonista). Prosím, pokud mi dokážete odpovědět, nebo doporučit někoho kdo se daným tématem zabývá, případně zda neprobíhají nějaké výzkumy u nás, budu převelice šťasten. Nehledě na to, že s přibývajícím počtem mladistvích utápějících se v alkoholu nebudu třeba jediný koho by to zajímalo, lidé pořádně neví co se děje s vyvíjejícím se mozkem pod palbou neurotoxického likéru.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Váš dotaz je poněkud komplikovaný. Především by asi bylo dobré si ujasnit, co vlastně potřebujete. Z Vašeho dotazu vyplývá, že máte za to, že pitím alkoholu, kouřením tabáku a marihuany jste si přivodil nějaké psychické potíže a rád byste se jich zbavil. Máte nastudované leccos o nootropikách, které ale nevím jestli užíváte, případně jaké a s jakým výsledkem. Zajímáte se o výzkum ketaminu a nejsem si teď jistá, k jakému účelu chcete informace použít. Spojila jsem se kolegou lékařem z oboru neurověd z Psychiatrického centra Praha, který se dlouhodobě zabývá výzkumem vlivu návykových látek na mozek, mimo jiné i ketaminem. Ten je ochoten Vám dotazy odpovědět, ale rád by, abyste své požadavky nějak specifikoval. Především to, zda Vám jde primárně o léčbu Vašich psychických potíží nebo pouze o informace o výzkumu ketaminu. Když mi znovu napíšete, můžu se pak s ním znovu kontaktovat a požádat ho o informace, případně Vám můžu předat třeba e-mailový kontakt na něj.