test na marihuanu v zaměstnání
erbus
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak postupovat v zaměstnání při testování lakmusovými papírky na přítomnost marihuany. Mám totiž strach, že jako pravielný kuřák marihuany (hulím jednou za den většinou večer u TV, protože se mi pak lépe usíná) budu posuzován stejně, jako Ti co si hned ráno zahulí a jdou zhulení do práce, mnozí i v práci hulí. Já bych si nikdy nedovolil jít zhulenej do práce (jsem tam proto, abych pracoval) nebo řídit automobil. Jinak žiju naprosto normální život, mám rodinu, školu dodělanou, žádné problémy se zákonem a v práci mě berou za zodpovědného pracovníka, ale teď se bojím, protože chtějí kvůli několika debilům přistoupit k plošným testům. V jednom našem závodě už to udělali a všem kdo měl pozitivní test daly na hodinu výpověď s paragrafem. Jak se v takovém případě zachovat, když jsem si stoprocentně jistý, že pod vlivem do práce nechodím?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud v zaměstnání proběhne hromadné testování, bohužel, budete na tom srovnatelně, jako ti o kterých jste psal. Nevím do jaké míry by zaměstnavatel byl ochoten nechat si Vaši situaci více objasnit, to nedokáži odhadnout. Ale umím si představit, že podobným tvrzením by se asi zajisté ,,bránili" i ti co kouří během pracovní doby...
THC, účinná látka marihuany je prokazatelná v moči v rozmezí 1 - 30 dní, vyjímečně i déle, záleží především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a na organismu, jak dalece je schopen, se s procesem odbourávání vypořádat. Jsou to vždy individuální záležitosti. Pokud každý večer trávu kouříte, je asi jasné, že test bude pozitivní = sám vidíte, že doba prokazatelnosti je dlouhá, u THC v podstatě v porovnání s jinými drogami nejdelší. I kdyby jste teď přestal kouřit, budete mít s největší pravděpodobností cca tři týdny test pozitivní.
Tady je jediné řešení, pokud nechcete riskovat zaměstnání - nekouřit. Asi jsem Vás moc nepotěšila, vím.
Zatím se mějte hezky a když budete mít chuť, můžete napsat jak to dopadlo.
S pozdravem M.K.