absťák
Jana
Dobré dopoledne,
od konce srpna užívám denně 240 - 360 mg DHC continus na bolesti zad po autonehodě.
Rozhodla jsem se vysadit, včera večer jsem si vzala poslední 120 mg a čekám. Jednak, jestli se navrátí bolesti, ale začínám mít strach taky z absťáku. Mám obavy že po více než 3 měsících užívání takových dávek se závislost musela vytvořit.
Co mám dělat, jestli se mi začne dělat hůř, zvládnu to, doporučili byste mi prosím něco, co by mi mohlo ulevit?
Všichni mi doporučují marihuanu, že pomůže od nevolnosti, sklidní,to je mi jasné... ale nepřijde mi to, jako moc dobrý nápad.
Za případnou odpověĎ Vám moc děkuju :)
Je mi 21 let, poslední dávku jsem si vzala zhruba v po 18. hodině včera.

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že než jsem se stačil k dotazu dostat, tak jste buď vysadila a nebo jste zjistila, že to nejde a začala to řešit nějak jinak. Jinak mechanismus je jednoduchý, dávka se vysazuje postupně, asi bych odebíral vždy 1/4 týdně, a vysadil pak z minimální dávky, asi bych při obtížích z vysazení doporučoval Magne B6, meduňku lékařskou na zklidnění, mátu na nevolnosti a trávící obtíže - ev. kdyby to nepomohlo tak významnější jiné léky, které odvykací stav pomohou zvládnout, ale ty musí předepsat a dávku nastavit lékař.
P.s. Na vašem místě bych se neděsil, mám zkušenost s vysazováním oipoidních analgetik - také dlouhodobě užívaných po těžkém úraze a nevnímal jsem žádné obtíže, i když jste také očekával fyzický návyk. Pokud je to analgetická medikace je to něco jiného, než když berete opiáty jako drogy.