Ochrana nosní sliznice
Nila
Dobrý den, užívám rok průměrně 3-4 dny v týdnu pervitin nosem, s tím že během toho roku jsem měla jednu měsíc a půl dlouho pauzu a snažím se každý druhý měsíc si udělat 10-15 dní pauzu. Poslední dobou mi dělá nos čim dál větší potíže, bolest při šňupnutí se stává často nesnesitelnou a často mi zrnko prolítne z nosu rovnou do krku a to je prý způsobeno otvory v přepážce. Také se mi čim dál častějí a v čim dál větší míře objevují v nose krvavé sraženiny a vysmrkávání příměsi krve už je u mě téměř vždy. Také se mi zdá že mám často hodně vysušenou nosní sliznici. Takže jsem se chtěla zeptat jestli existují jakkékoliv přípravky jak už kosmetické a nebo z lékarny, který by mi mohly aspoň trochu s tímto problémem pomoci a jestli neznáte nějaké tipy nebo triky, jak toto zmírnit? Moc Vám děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
kolega MUDr. Minařík při takovýchto problémech pro regenaraci nosní sliznice doporučuje Coldastop - nosní olej a Euphorbium - nosní kapky. Jinak čím delší pauzy od pervitinu si budete dávat, tím lépe. Časem totiž mohou dorazit i závažnější problémy, než je jen poničená nosní sliznice a přepážka. Ale to určitě víte.
I když z vašeho dotazu nemám dojem, že byste uvažovala o trvalé abstinenci, pokud byste si to náhodou někdy rozmyslela a nevěděla si s tím rady, klidně zase napište. Třeba bychom vám s tím nějak mohli pomoci.
Zatím hodně štěstí.