davka
petr
Dobry den zajimalo by me jaka je asi smrtelna davka pervitinu vim ze na to reaguje kazdej clovek jinak a ze je tezky to odhadnou ale musi bejt nekde aspon nejaka hranice,ja osobne sem pervitin zkusil,koupil sem si za 500 dal sem si ne moc velkou caru a za hodinu jeste jednu takovou a zbytek zahodil a musim rict ze sem se bavil kralovsky :-D takovouhle drogu sem mel vubec poprve a to je mi 23 a navic s moji vahou 70kg si myslim ze kdybych si dal celej obsah za tech 500 tak me to musi zakonite polozit nebo slozit takze sem ztoho mel trosku respekt :-D ale kvuli spatnymu dojezdu a vycitkam a to ze jeste 3dny pote sem cejtil uvnitr sebe takovej pocit ze bylo neco spatne a ze todle neni dobry sem si rekl ze to k zivotu nepotrebuju dam si obcas jointa takze s drogama osobne problem nemam i kdyz spoustu mejch kamaradu problem ma ale sou dospeli a hlidat je nebudu ja osobne to nepotrebuju a vim moc dobre jak to zacina a konci dekuju za odpovedi petr liberec...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
u dospívajících jedinců se uvádí smrtelná dávka 1-20mg/ kg váhy. Pro dospělého bych počítala spíše s tou horní hranicí. Velký rozdíl ale je, jestli užijete pervitin poprvé nebo po dlouhé době znovu, nebo jestli jde o pravidelného uživatele. Tam se pohybuje smrtelná dávka mnohem výše. Udělal jste určitě dobře, že jste si nedal celou dávku, kterou jste koupil. Každý má také jinou toleranci k droze. Rizikem mohou být například některé vrozené srdeční vady apod. Obvykle bývá ještě větším rizikem než nadměrná dávka přítomnost nějaké příměsi, která může být například jedovatá a způsobit zástavu srdce.
Vypadá to, že ve Vašem případě dobře zafungoval pud sebezáchovy a včas jste si spočítal rizika a nevýhody pervitinu. Časem by se ještě přidalo spolu se závislostí spousta dalších problémů. Ale je taky pravda, že nemá moc smysl kohokoli hlídat a zachraňovat. Tím, že Vy pervitin ke spokojenému životu nepotřebujete, můžete nejlíp ostatní popostrčit k přemýšlení nad tím, jestli by jim bez něj taky nebylo líp.