3 dotazy - kokain
manažer
Dobrý den, prvotně děkuji za tuto \"online\" službu, ostatní servery nejsou aktuální.
Zhruba 2-3 roky průběžně užívám kokain (různ kvality). Nyní ale má závislost dosáhla stupně kdy si již uvědomuji a vidím důsledky (pozdě ale přece). Měl bych 3 dotazy
1. existuje něco jako \"aktuální detoxikace\" - tedy v době kdy kokain ještě působí zmírnit jeho účinky ? Napadá mne pití tekutin, čerstvý vzduch, prášky na uklidnění (antidepresiva ?). Ale něco jako \"babská rada\" typu \"mléko .. čokoláda\" ?
2. dle Vašich zkušeností - jak moc je reálné se ze závislosti dostat bez farmaceutik nebo odborné péče ? Bojím se prozrazení mé identity a společenských dopadů při léčení se ve zdravotnickém zařízení
3. Pravděpodobně mám problém s nosní přepážkou, resp. při šňupání jednou z nosních direk nedochází k účinkům a droga zůstává v nose a pak ji vysmrkávám v podobě krvavých krust - jsou nějaké přípravky pro zhojení nosních direk ? Samoobnovení přepážky (dorůstání) asi očekávat nemohu ?
Předem děkuji za Vaše reakce.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně děkuji za pochvalu naší práce. K Vašim dotazům:
Na akutní zmírnění účinků kokainu žádná osvědčená babská rada není. Opravdu může pomoci stabilizace, klid, pití hodně tekutin, čerstvý vzduch. Ale velkou změnu nečekejte, hlavně je třeba dobře drogu dávkovat a dávat pozor na její kvalitu.
Ze závislosti je většinou možné dostat se i bez odborné pomoci (co se týče léků, potřebné bývají spíše léky na přidružené potíže, jako jsou antidepresiva, anxiolitika apod.). Je to ale obvykle delší a trnitější cesta. Vyzrazení své totožnosti se nemusíte bát, zařízení pomáhající ze závislosti jsou vázána mlčenlivostí, některá jsou dokonce i anonymní. S pomocí se z problémů dostanete o dost snáze a hlavně spíe neopomenete žádnou část své závislosti. Nejde jen o to přestat brát danou látku, ale také změnit životní styl, najít jinou "zábavu" nebo úlevu od problémů apod. V tom bývá terapie hodně nápomocná.
Nosní přepážka se Vám zhojí (neobnoví, to je pravda) jedině tehdy, když ji budete šetřit. Jestliže jedna nosní dírka krvácí, nepoužívejte ji k aplikaci. Asi ale sám cítíte, že nejlepší by i pro Vaše zdraví bylo přestat s kokainem úplně. Pak se tento problém nebude zhoršovat a podle aktuálního stavu ho můžete řešit.