Sabril - lék proti bažení
iva
Dobrý den, mám syna-20 let, který se léčil několikrát ze závislosti na pervitinu.Nedávno jsem se dočetla o léku Sabril, který slouží k léčbě epilepsií, ale přesto u něj zjistli přítomnost látek, které zamezují tzn. bažení po droze,konkr.po stimulanciích-pervitin,kokain.. Byla to dborná studie a tvrdí se tam,že po schválení půjde na trh s léčivy a pomůže všem, kteří chtějí abstinovat od chutí.Prý se v mozku něco blokuje.Mohla bych se zeptat, zda jste o tomto léku, který snižuje chutě slyšeli a poku ano, zda se už dají užívat a nebo zda existují jiné medikamenty na odbourání bažení.
Děkuji Iva

Odpověděl: Jakub Minařík
Existuje více látek, které snižují bažení, vigabatrin (tedy lék sabril) je jeden z nich. Pokud se budeme bavit o dostupnosti, obvykle jsou nejdostupnější léky ze skupiny antidepresiv SSRI, které se dají nasadit obvykle i z jiné indikace než anticravingové - deprese a úzkostné stavy, které vysazení a abstineci obvykle provázejí. Lze je tedy předepsat k úhradě pojišťovně a i kdyby je pacient plně hradil, nejsou až tak drahé (obvykle do 100,- měsíčně) Sabril má indikaci omezenou na některé typy epilepsie a léčbu bažení by si musel pacient hradit sám, měsíční náklady by byli tisícové, ostatní látky jsou na to s cenou podobně a pojišťovna preparáty obvykle nehradí vůbec.