alkohol a antikoncepce
Niky
Dobrý den užívám antikoncepci.v posledních 2 měsících mám menstruaci skoro pořád.může to být tím, že hodně piju alkohol?každý den.a může alkohol snížit účinky antikoncepce?je pravda,že když piju a zároveň užívám antikoncepci tak to hodně ničí játra?děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pití alkoholu by nemělo ovlivňovat účinek při užívání hormonální antikoncepce, ani ve smyslu snížení efektu antikoncepce ani ve smyslu vyvolání krvácení. Pokud máte již dva měsíce takové potíže, které popisujete, tak by bylo na místě navštívit gynekologa. Současné užívání antikoncepce a nadměrné užívání alkoholu může mít na játra horší dopad než pokud byste pouze užívala antikoncepci/pila alkohol. Nicméně takto přes internet diagnostika jakýchkoli zdravotních problémů možná. Možná bych se ale také zamyslela nad tím, proč vlastně pijete každý den alkohol...? S gynekologickými potížemi pomoci nemůžeme, ale pokud byste si chtěla třeba promluvit s někým ohledně Vašeho pití alkoholu, stačí napsat, odkud jste a kolik je Vám let, a mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit.