Abstinenční příznaky
patockar
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat p. MUdr. Minaříka, jestli při vysazení Rivotrilu po dlouhodobém užívání
( cca 8 let 2 m - 4 mg denně )se postupem času vrátí krevní tlak do normální hodnoty. Třikrát jsem se pokoušel o vysazení a vždy jsem měl při abstinenci léku zvýšený tlak, který se po opětovném užívání ustálil. Dále bych se chtěl zeptat, jestli na abstinenční příznaky má pozitivní vliv fyzická námaha jako. např. cvičení, plavání apod. Momentálně abstinuji 17. den. Není to nejlepší, ale už ani nejhorší. Je lepší vydržet nebo přejít na jiný benzodiazepin ( Diazepam)a pak vysadit? Nebo mám již vydržet? Děkuji za odpověď. Radim.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud nemáte žádné vážnější obtíže, tak bych asi vydržel. Další benzodiazepiny bych nepřidával. Ohledně sportu a dalších aktivit - doporučuji, nicméně, námaha by měla být přiměřená, doporučuji se nepřepínat. Co by mohlo zcela nepochybně pomoci, je pevný režim - tedy denně stejně vstávat, usínat, ve stejnou dobu jíst, ... mít naplánovanou každou chvilku dne, ... Je to sice vopruz, ale funguje. Stran tlaku - pokud se neupraví, vyhledejte lékaře. Pravděpodobně to bude mít stresovou příčinu. Takže upravit by se měl s odezněním stresu, tedy po vysazení. Mám s tím zkušenost z druhé strany - psychiatrická medikace, která zklidnila úzkosti u neklidného pacienta vedla nakonec k vysazení léků na vysoký krevní tlak. P.s. Nevím, jestli vám rivotril vysazuje lékař, ten by měl zvážit i případné komplikace, včetně toho krevního tlaku. Pokud ne, doporučoval bych ho navštívit.