způsob aplikace drog
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se na člověku pozná, zda drogy (pervitin) bere nitrožilně a jak...můj kamarád tvrdí, že jen šňupe, ale nevím jestli tomu věřit. Usuzuju z toho, že už šňupe asi 4. rok, tak si myslím, že ho to nemůže takhle uspokojit. Já zkušenosti s drogami vůbec nemám, ale na rukách žádné vpichy nemá a má i vyrazné modré žíly. Ale může si to píchat i jinam že? Děkuji za info...Jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je možné, že kamarád, přestože užívá pervitin delší dobu, tak drogu injekčně nebere a stále ji šňupe. Ne všichni uživatelé přecházejí nutně k injekční aplikaci. Pokud kamarád nemá patrné vpichy na rukou, tak je pravděpodobné, že injekčně nebere. I když člověka, který bere nitrožilně, nemusíte skutečně na první pohled poznat a je samozřejmě možné, že si drogu aplikuje jinam než do rukou (pokud by chtěl, aby vpichy nebyly viditelné, je možné využít žíly na nohou, v tříslech...). Takto přes internet, aniž bych kamaráda znala, Vám nemůžu dát konkrétní a jasnou odpověď, zda drogu nitrožilně užívá nebo ne. Každopádně, šňupání je bezpečnější formou aplikace drogy než to nitrožilní užívání, které s sebou nese rizika jako je přenos infekčních chorob, vyšší riziko předávkování, různých zdravotních potíží (zánět žil, abscesy apod.). Na druhou stranu - kamaráda nechrání tato forma aplikace před důsledky užívání pervitinu jako je rozvoj závislosti, která se rozvíjí bez ohledu na formu aplikace, a také řadou psychických a zdravotních potíží.