jak mluvit s drogově závislým
Lucka
Dobrý den, před pár dny jsem se dozvěděla, že moje mladší setra (22 let) užívá již dva a půl roku pervitin. Nevím jak často, ale podle toho co jsem vypozorovala tak určitě každý víkend. Chci se poradit jak s ním mám mluvit a sdělit jí, že o tom vím. Samozřejmě chci, aby vyhledala odbornou pomoc a potřebuji poradit jak jí všechny tyto informace sdělit. Vím, že nutit jí k něčemu co sama nebude chtít je zbytečné a mohlo by to ještě více uškodit. Dále vůbec nevím jak to mám sdělit rodičům, protože u nich se bojím unáhleného a zkratkovitého jednání. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je zajisté od Vás velice pěkné a také chválihodné, že máte o mladší sestru zájem, snahu pomoci a že volíte cestu poradenství.
Jelikož jak sama asi tušíte, problematika zneužívání nelegálních drog, potažmo závislost je oblast poměrně složitá. Také neexistuje žádný universální recept jak blízkému co nejúčiněji pomoci a také plno důležitých věcí lze jen velmi težko zhodnotit a vyřešit po internetu. Z Vašeho dotazu je cítit silný zájem, proto bych Vám doporučila vše probrat osobně. Při osobním kontaktu máte mnohem větší prostor vyzískat potřebné informace, můžete více podrobněji problém sestry rozebrat, můžete více s pomocí odborníka hledat individuální řešení jak vhodně pokračovat v komuniakci, aby sestru postupně přivedla k nějaké pozitivní změně, či její vlastní návštěvy odborného zařízení.
Když nám napíšete ješte jednou a uvete města, která jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám poskytnout kontakt na odborné zařízení u Vás, kde můžete Vy jako blízká osoba využít poradenství pro rodinné příslušníky. Zde můžete i probrat to, jakým způsobem a za jakých okolností tuto nemilou zprávu zdělit rodičům. Tyto poradneské služby bývají bezplatné a také jich lze využít i zcela anonymně, záleží na Vás jak se rozhodnete.
Zatím se mějte pěkně a napište.
S pozdravem M.K.