odebrani ditete jen kvuli drogam
Apri
Muzou mi odebrat dcerku rok a pul jen kvuli tomu, ze 4krat mesicne uziji piko? Jinak jsem socialne integrovana, 36 let, zamestnana uz 12 let ve statni sprave. V souvislosti s drogami zadny kontak s policii ani lekari, tudiz to snad nikde v papirech nemam. Znami to netusi a maji me za asketickou, protoze nekourim a temer nepiju. vi to krome me mamy jeste muj expritel a chce se mstit kvuli rozchodu. vse oznami na osdp a dite mi vezmou. hrozne se bojim. pervitin jsem docasne brat prestala a jsem rozhodnuta o drogach lhat - nepriznat nic. jestli prijdou zkontrolovat domacnost, popovidat si s malou, zeptaji se znamych a pribuznych (mama me neshodi), vyzadaji si reference od zamestnavatele, tak to bude hrat v muj prospech. co si myslite o mem zameru. mamka si je uspechem jista. mozna vam vrta hlavou, jak mi muze schvalovat drogu, ale beru od 18 a kdyz videla, ze nezanedbavam povinnosti a ukoncila jsem uspesne vysokou, ten nejvetsi strach z ni spadl. vim ale, ze ma stale trochu obavy. napsala jsem to hodne dlouhy, abych co nejvic priblizila situaci, ale nekde se to zvrtlo trochu v alibistickou obhajobu. nicmene vas ujistuji, ze fakta zde uvedena nejsou lziva

Odpověděl:
Dobrý den, samotné občasné užívání drog nemusí být důvodem pro odebrání dítěte z péče. Podstatná je kvalita rodičovské péče, kterou dceři poskytujete. Soud vám dítě nemusí odbrat, může však například stanovit dohled sociální pracovnice OSPOD. Nicméně to, že jste se aktuálně rozhodla pervitin přestat užívat je prozíravé, už z důvodů případných testů (byť toxikologické testy z vlasů by vaše užívání odhalily i řadu měsíců do minulosti). Spíše mě zarazilo, že píšete, že jste pervitin přestala brát "dočasně". Znamená to, že ve chvíli, kdy vám nebude hrozit odebrání dcery zase užívat začnete? A jste si jistá, že to užívání udržíte ve frekvenci 4x za měsíc a v budoucnu se vám to nevymkne z kontroly?(Mimochodem 4x do měsíce také není úplně málo). Myslím, že docela dost riskujete a můžete si pervitinem v mnoha ohledech zkomplikovat život a o dost věcí přijít. Co vám pervitin přináší tak nenahraditelného, že vám to stojí za takové potencionální průšvihy? Nechci mentorovat, je to nakonec vaše věc a vaše zodpovědnost, jak se svým životem naložíte. Jen při tom nezapomínejte, že navíc jste zodpovědná i za svou dcerku. Jinak pokud byste potřebovala problém konzultovat s právníkem, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci.