Listy Koky
Tracy
Dobrý den,před nedávnem jsem se dozvěděl o blahodárných účincích listů koky a tak bych se chtěl zeptat ,zda je trestné tyto sušené listy rostliny přechovávat? Jelikož jsem na internetu našel stránku z níž jdou listy poslat.Tak bych si jich chtěl nějaké množství objednat. Děkuji pavel

Odpověděl:
Dobrý den, pokud si chcete sušenou koku (kokainovník pravý) objednat ze zahraničí a pokud bude obsahovat byť minimální množství účinné látky (kokain), vystavujete se riziku trestního stíhání. U dovozu/vývozu ze zahraničí se nezohledňuje "malé množství pro vlastní potřebu", které je v rámci ČR posuzováno jako přestupek a sankcionováno "pouze" pokutou. Nehledě na to, že při zaslání ze zahraničí nelze vyloučit, že zásilka může být zadržena již celní kontrolou v zahraničí. Pokud by se jednalo o nakládání a držení pouze v rámci ČR, domnívám se, že o tom, zda se jedná o přestupek či trestný čin, by rozhodla chemická analýza zadržených sušených listů kokainovníku a stanovení množství účinné látky. Přímo v zákoně není u kokainovníku stanoveno konkrétní množství sušiny, které je hranicí pro trestní stíhání (jako je tomu např. v případě marihuany). V případě pěstování kokainovníku pravého pro vlastní potřebu je trestně stíháno množství větší než 5 rostlin, do 5ti rostlin se jedná o přestupek. Pokud byste potřeboval další informace, doporučuji obrátit se na Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Kontaktní údaje najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. PS: Možná bych se zkusila poohlédnout po jiné rostlině s "blahodárnými" účinky, u které by nehrozily opletačky s policií.