Otec alkoholik
3619janulka3619
Dobry den, prosim Vás, poradte mi co mam delat. Muj otec je alkoholik, pije už dlouho, duvody proč začal pit je hodne, zle vztahy s jeho otcem, mamkou a bratrem, pak mu zemreli deti(moji sourozenci)a pak vojna,prace a kapela,kde se porad chlastalo. zijeme v jedne domacnosti-ja, muj pritel, mama a tata. tata dela na smeny a kdys jde do prace, tak se drži ale kdys už neni v praci, je to iny človek a psychicky nam mooooc ubližuje...ale nam ubližuje už jen pohled na nej jaky je to chudak a vedomi že je opyty..snažili sme si snim promluvit..ale o navšteve u psychiatra nechce ani slišet.to by bylo pod jeho uroven, a pak davat mu navyber, že bud alkohol nebo my??tak to ne,..sme radi že mame stalou praci a jit pryč a ani nemame kam..tak to ne..chci mu pomoct po dobrem..napadlo mne jedna vec, a to se vas chci zeptat..nedalo by se, kdyby sem zasla k nejakemu psychiatrovi a ten by mi dal pro tatu leky a ja s maminkou bych mu to davali..a až se mu to da v hlave do poradku a uvedomi si co a jak, by prijel sam???nedalo by se to???jinou cestu nevidim..moc dekuji za odpoved...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, asi Vás nepotěším, ale žádné takové léky, které by dokázaly otce přimět ke spolupráci a léčbě neexistují. Překonání problému s alkoholem je často dlouhodobý proces a vyžaduje od dotyčného velké odhodlání, silnou vůli a hodně vynaloženého úsilí. Otec sám si musí uvědomit, že má problém, musí dojít k přesvědčení, že ho chce řešit a je si vědom důvodů, proč chce problém s alkoholem řešit. Možností, jak člověku s alkoholovým problémem pomoci tohoto dosáhnut je více – od domluvy, přes silný tlak celé rodiny a někdy bohužel není jiné cesty než zvolit Vámi tak obávané ultimátum. Ne vždy lze problém s alkoholem u člena rodiny řešit po dobrém. I když otec o odbornou pomoc zatím nestojí, doporučuji navštívit odborné zařízení (AT ambulanci nebo např. poradnu pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy) zbývajícím členům rodiny a poradit se o tom, jak otce motivovat ke spolupráci a případně k léčbě. Odborník, který má s podobnými situacemi zkušenosti Vám může pomoci najít cestu k řešení, kterou Vy vzhledem k tomu, že jste problémem „pohlceni“, zatím nevidíte. Pokud budete mít zájem o kontakty na vhodná zařízení, napište, kde bydlíte a já Vám je ráda vyhledám. Informace o alkoholu, alkoholismu a o vhodném přístupu rodiny k alkoholikovi si můžete přečíst buď na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách (Legální látky – Alkohol) nebo třeba na adrese www.alkoholik.cz. Přeji celé rodině hodně síly a trpělivosti. Mějte se hezky.