Sirup s obsahem Promethazinu a Kodeinu
Despotion
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat jestli existuje v česku nějaký sirup s obsahem Promethazinu a Kodeinu??...Nebo nějaký takový, který má obdobně účinky těchto dvou látek?? Sháním nějaký takový, nejlepší by bylo kdyby byl růžové barvy.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V ČR se nedistribuuje žádný sirup, který by obsahoval promethazin a kodein. Dostupný lék s obsahem promethazinu je Prothazin, který je určen k léčbě alergických reakcí a pro zklidnění, je ovšem pouze na předpis. Léky s obsahem kodeinu užívané k tlumení bolesti jsou na lékařský předpis také. Vzhledem k tomu, že tato poradna je svým zaměřením spíše proti-drogová, nemůžete čekat, že vám budeme doporučovat, jak si léky opatřit nebo jak si opatřit jiné s podobným účinkem, protože užívání léků bez lékařské indikace nepovažujeme za bezpečné. Co se týče vaší skryté poznámky, chápu, že vás látka oslovila, ale dovolím si nesouhlasit s tím, že za podmínek, které uvádíte, "nic nehrozí". Kodein patří mezi opiáty, což asi mluví za vše. To, že jsou léky s obsahem kodeinu (i promethazinu) na lékařský předpis, má svůj důvod. Opiáty se lze předávkovat, jsou nebezpečné v kombinaci s jinými tlumivými látkami včetně alkoholu, při dlouhodobějším užíváním se rozvíjí závislost... Myslím, že byste měl tyto informace vzít v úvahu.