falešně pozitivní test
dcera
Dobrý den,dělala jsem dceři test který vyšel pozitivní,snažim se jí důvěřovat,ona tvrdí že nic neměla,nevim jestli jí to mam věřit nebo jestli lže ona věděla že jí budu dělat test tak mně zaráží jeho pozitivita.Dcera bere dost léku je to alergička např.Elocom,locoid crelo,fenistil 24,xyzal,excipial u lipolotio,pije bylinné čaje na čištění organismu,myslíte že by mohl být falešně pozitivní?test byl dělám na extáze,pervitin,metamfetaminy,a byl dělán při menstruaci. děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, falešně pozitivní testy se mohou objevit z mnoha různých důvodů. Nejčastějšími bývá právě kombinace léků. Jediná možnost, jak lze ověřit pozitivitu testu je zaslání vzorku moči do toxikologické laboratoře. V Praze sídlí v ulici Na Bojišti. DO žádanky vypíšete právě také kombinaci léků a laboratoř Vám do několika dní řekne, zda byla pozitivita testu způsobena drogami nebo něčím jiným. Falešná pozitivita je jen jedním z úskalí drogových testů. Stalo se Vám právě to, co se stává poměrně často - test nějak vyjde, ale dítě tvrdí něco jíného a je otázka, co s takovými protichůtnými informacemi dělat. Myslím, že je to především dobrá příležitost s dcerou se o celé situaci podrobně bavit - proč máte podezření, proč jí naopak věříte, to co říká, čeho se bojíte, jaké jsou mezi Vámi dvěma komunikační problémy, co by potřebovala ona a co Vy, aby se situace zlepšila...když se Vám tohle podaří, nebudete pak mít snad pochybnosti ani nebudete vystavena dalším nepříjemným rozhodováním s testy. Pokud by se Vám to nedařilo samotným, což je někdy opravdu těžké, je možné obrátit se na odbornou pomoc a získat tak prostředníka v komunikaci.