Úzkosti, léky, alkohol
Radim
Pro pana Dr. Minaříka: V každém případě díky za odpověď, situace se již po těch 2 měsících, co jsem zde do poradny naposledy psal, kdy jsem "zubaté s kosou" utekl za minutu dvanáct z lopaty, dost podstatně změnila..... Především od té doby od alkoholu abstinuji !!!!! Na serveru Alkoholik.cz vzniklo bezvadné fórum, kde jsem se skamarádil s mnoha lidmi s podobnými potížemi, jako mám já, na základě jejich doporučení jsem nakonec vyhledal nejbližší AT poradnu. Jsem velmi rád, že jsem tento první krok po více než ročním marném svépomocném zápase se závislostmi udělal. Ten den jsem nazval dnem D, bylo to tento týden 6.4.2010. Pokud tento příspěvek teď čtete i Vy ostatní, kteří ještě váháte, AT poradnu mohu pro začátek jen vřele doporučit. Nikde jsem se necítil tak svobodně, šťastně, konečně jsem se nemusel stydět a mohl jsem tak mluvit zcela otevřeně PRAVDU !! Už se tam po neděli opět těším. Měl jsem docela štěstí, že jsem "narazil" na velmi hodnou, příjemnou a chápavou paní doktorku, takové pochopení, klid a klidnou rozvahu jsem už hodně dlouho nezažil. Celé první sezení trvalo cca min. 2 hodiny, paní doktorku moje problémy evidentně zajímaly. Jen trochu se jí "protáčely" oči, když jsem jí podrobně vylíčil, jak na tom doopravdy přesně jsem včetně všech úrazů, vyhozených peněz za chlast i "vedlejší" náklady (cca 90 tis. Kč za poslední rok) atd. Po několika popsaných papírech mě ještě poslala na psychiatrické vyšetření k jiné paní doktorce. Výsledek byl zcela jasný - těžká závislost na alkoholu a benzodiazepinech. Doporučena mě byla ústavní léčba na dobu 3 měsíců, jenže já jsem řekl, že to zkusím nejprve ambulantně a když to nepůjde, tak zkusíme tu léčebnu... A teď mé otázečky: Doporučena mě byla PL Kosmonosy, je to dobrá PL ? Na serveru Alkoholik.cz je doporučována PL Šternberk. Naopak ta nejbližší v Nechanicích (detašované pracoviště FNHK) je prý jen taková "nouzovka". Nezmínila se o ní ani paní doktorka z AT poradny, takže asi něco na tom bude. Dále mi prý bude nasazen Antabus, ale až za několik týdnů, teď by to prý nebylo dobré na játra. Už vloni jsem měl zvýšené ALT, AST, GMT a vysoké tuky naznačovaly steatosu již vloni. Jenže u toho Antabusu je problém v tom, že pokud jej budu chtít užívat i doma, musím mít nějakou "kompetentní osobu", která na mě bude dohlížet a to je problém. Zatěžovat s tím své staré rodiče se mi nejeví jako ideální, na druhou stranu oslovit přítelkyni, která ode mě po té poslední scéně 7.2. de facto utekla by bylo asi dost podivné, ale jiné řešení nevidím. Také jsem se ptal na prášky proti bažení s názvem Campral a ReVia, ale podle paní doktorky to podle jejích zkušeností prý příliš nepomáhá. To že jsou tyto preparáty dosti drahé by mě tolik nevadilo, když jsem měl peníze na chlast, tak jistě mám i peníze na léčení alkoholismu..... To je zatím vše, držte mi plís všichni palce, aby se ze mě zase stal normální člověk a na flašky chlastu se díval jen s nostalgickými vzpomínkami.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nějakou dobu jsem měl hodně práce a k poradně jsem se nedostal. Ale úžasné změny, blahopřeju. :-) Ohledně léčeb - já hodně posílám klienty do PL Červený dvůr. Celkem dosti dobré. Alternativa je také Apolinář, má tradici, je fakt dobrý. PL Kosmonosy využívám spíše pro detoxifikaci, ale odtamtud má také reference velmi dobré, ale bohužel jen z detoxu. Nicméně platí - polovina lidí se z nějaké léčebny vrací a referují jak to bylo skvělé, druhá poloviny se tváří že tam už nikdy, ... Je to velmi individuelní záležitost. Ohledně léků - když abstinujete, stojí za to chvíli vyčkat s tím antabusem, až se játra dají do kopy. Ty anticravingové léky - revii jsem užíval jen u závislosti na opioidech, u alkoholiků nikdy. U opioidních závislosti má efekt celkem velmi dobrý, ale je fakt, že je to antagonista opoidů, tak aby ne. :-) Držím palce. :-)