Testy HIV - jak to vlastně je?
SSS
Dobrý den, jak je to s testy HIV? Ukazují se vždycky objektivně? Četla jsem, že do tří měsíců test může ukázat nesprávný výsledek, je to tak, že potom už ukazuje vždycky správný? Totiž do těch tří měsíců se vytváří ty protilátky a ty už pak má tělo pořád, když je nakažené? Takže když pujdu na test po půl roce, po dvou letech, po pěti nebo po deseti, pak už bude test vždycky spolehlivý? Víte dělali mi test a tam bylo, že hodnota od 0.00 do 0.99 je negativní a od 1.00 je pozitivní. Já jsem měla 0.12. Nechala jsem se otestovat po dvou a půl roce. Jenom chci vědět, že výsledek je spolehlivý. Také by mě zajímalo, co určuje tu hodnotu. Proč mám 0,12? Znamená to hodnotu protilátek? Proč bych ale měla protilátky, když virus v těle nemám? Nějak mi to není jasné. Děkuji mnohokrát =o)

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, technologie, které se používají při testování na HIV infekci jsou poměrně přesné. Záleží na tom, jak jste se nechala testovat, běžně se dělají ze slin či krve, někdy také z krevní plazmy. Testy ze slin a krve jsou velmi přesné. Uvádí se přesnost alespoň 98%. Při krevních testech lze zjistit HIV pozitivitu nejdříve po 2-3 týdnech od nákazy. Negativní výsledek testu je však spolehlivý až po 2-3 měsících, je třeba počítat s určitou rezervou. Po těch 2-3 měsících je test vždy spolehlivý. Linka AIDS pomoci - 800 800 980 (NONSTOP a zdarma) Kdybyste měla zájem o další informace, doporučuji dobrý zdroj - OTÁZKY A ODPOVĚDI z internetové AIDS poradny ČSAP: http://www.aids-pomoc.cz/soubory/otazky_a_odpovedi.pdf