Odběr plazmy
XaXa
Dobrý den, mám dotaz ohledně darování plazmy. Jsem častý konzument marihuany. Na jak dlouho musím vysadit, abych mohl darovat plazmu či krev? Ďěkuji s pozdravem XaXa.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, před darováním krve či plasmy je dobré minimálně měsíc neužívat marihuanu. Osobně si myslím, že když se popisujete jako pravidelný konzument marihuany, a tuto informaci byste v zařízení, které plasmu či krev odebírá, na rovinu uvedl, že nebudete vyhodnocen jako vhodný dárce. Ohrožujete lidi, kteří krev pak dostanou. Ne všechna zařízení však testy na přítomnost drog v krvi dělají, obvykle se dělají testy na infekční choroby, ale na psychotropní látky se někdy nedělají. I kdyby se ale test na THC dělal, pokud budete měsíc neužívat, vyjde s největší pravděpodobností negativně. Vždy je možné se poradit s lékařem transfuzního oddělení.