Redbull
Kridlo
Dobry den, piju kazdy den 1 az 2 redbully. Nahradil jsem tim kavu kterou sem drive hodne pil,... je to necim nebezpecnejsi? na internetu sem si nasel ze redbull obsahuje mene koffeinu nez salek kavy, nicmene o dalsich latkach (taurin) nic nevim - jsou nejakym zpusobem nebeznecne/skodlive? Dekuju, Karel

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, mně se podařilo najít následující složení Redbullu na stránkách wikipedie (http://cs.wikipedia.org/wiki/Red_Bull - kde najdete odkazy na podrobnější informace o látkách, které obsahuje; složení najdete i na stránkách výrobce http://www.redbull.cz/cs/Satellite/cz_CZ/Products/Red-Bull-Energy-Drink-021242754755042?p=1242746102244). Redbull tedy obsahuje následující složky: perlivá voda, kofein (32 mg / 100 ml), taurin, glukuronolakton, inositol, vitamíny (niacin, kyselina pantothenová, B6 a B12), sacharóza, glukóza, regulátor kyselosti, citrát sodný, aroma, barviva (karamel, riboflavin). Jeden Redbull (0,25 l) obsahuje něco kolem 80mg kofeinu, což zhruba odpovídá jednomu šálku kávy. U taurinu nebyly prokázány žádné kontraindikace, ale ani fakt, že by dodával energii - viz http://vitainfo.cz/eshop/detail.php?idzb=237, http://cs.wikipedia.org/wiki/Taurin#Taurin_a_energetick.C3.A9_n.C3.A1poje. Na těchto stránkách najdete přehled ne/žádoucích účinků kofeinu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kofein. Ze všeho nejvíc bych si na Vašem místě dávala pozor na obsah sacharidů, který je v jednom Redbullu kolem 25 g (což je skoro 10 kostek cukru v jednom nápoji). V případě, že jste zdráv, neměla by pro Vás konzumace 2 Redbullů denně představovat žádná rizika. S pozdravem, Gabriela Koryntová.