Cigareta
Paty
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zítra mám jít na testy aby zjistili jestli kouřím prej se to dá poznat z krve jak ddlouho vydrží v krvi nikotin z cigaret, někdo řiká když vypijete litr mlíka, že se to nepozná že to je jako kdyby ste nekouřili..Děkuju

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, nikotin (či spíše kotinin, což je metabolit nikotinu a je detekovatelný déle než nikotin) je zjistitelný jak z krve, tak z moči a také ze slin. To, jak dlouho se dá tato látka zjistit, závisí na množství nikotinu v cigaretě a na způsobu kouření (na hloubce a množství inhalace kouře), dále to závisí na rychlosti metabolismu organismu a schopnosti vylučovat tuto látku z organismu. Obecně se udává, že tato doba je od několika hodin do několika dnů od poslední vykouřené cigarety. O způsobu, jak urychlit vylučování kotininu z organismu nevím, můžete vyzkoušet hodně pít, ale asi bych se spíše než tím, jak „obelstít“ testy zajímala o to, jak přestat kouřit. Přečtěte si informace o tabáku a rizicích kouření cigaret na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Legální látky – Tabák. Mějte se hezky.