zloutenka
Mutantik
Pred ctyrmi roky jsem se zacal lecit v IKEMu se zloutenkou C. Prodelal jsem dva cykly lecby interferonem 3 mil. a 5 mil. jednotek. Ted mam jiz dva roky normalni jaterni testy a jsem HCV RNA negativni. Jaka je podle vas prognoza do budoucna? (mozne trvale zmeny v jatrech a dalsi nasledky) Jak nebezpecne je, kdyz si cas od casu neco dam (jednou za 2 mesice E nebo P). Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte co, ptejte se na to v IKEMu. Já vám na tohle asi uspokojivě neumím odpovědět, protože takhle hluboké znalosti a žloutenkách přece jenom nemám. Co jen vím úplně jistě, že ten virus ve vás nějaký čas pracoval a jistě se snažil odvést dobrou práci. To, že se podařilo stav stabilizovat a překazit viru jeho plány je prima, jen si nejsem jist, zda je to ouplně konečný stav - a taky jak moc se mu podařilo játra poškodit.
Asi byste si vzpoměl, jaká doporučení vám dávali když jste z IKEMu po interferonu odcházel. Taky vám asi říkali, co se stane, když se ke svým játrům nebudete chovat slušně. Tak zapátrejte v paměti. A taky si vzpomeňte, jak vám bylo se žloutenkou a při léčbě interferonem. Já jsem sic ani jedno neprodělal, ale znám pár lidí, kteří to zvládli a já je měl možnost pozorovat. Asi bych se na vašem místě rozmyslel, jestli to stojí za to riziko.
P.s. Normální testy odrážejí jen okamžitou situaci. Takže, když se spaříte a půjdete si nechat udělat testy, tak si vás rovnou nechaj na infekci. Za pár dní mohou bejt v pořádku. To ale znamená jen to, že jste včera, předevčírem a předpředevčírem žádnou buňku nezabil. Ale ty který chcíply při tý pařbě před tejdnem tam nejsou. Rozumíte?