Bolesti nohou po pervitinu
Zdenča
Kamarádka 4 dny abstinuje po perníku a přestala i naráz kouřit.Po celou tuto dobu pociťuje nesnesitelnou bolest v lýtkách,nemůže vydržet stát. Myslím,že se asi jedná o křeče.Bolí to i na dotek.Říká,že opiáty neměla už několik let.Jak jí můžu pomoci,aspoň radou?Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto po internetu se bohuže nedá diagnostikovat, o jaké potíže se jedná. Mohou souviset s vysazením drogy, ale také nemusí. Neznám zdravotní stav Vaší kamarádky, nevím, jak dlouho pervitin brala, zda ho brala injekčně, zda už někdy podobné potíže měla... Při užití pervitinu je v důsledku jeho účinku na organismus vyšší riziko křečí. Pokud ovšem nyní od pervitinu abstinuje, měl by tento efekt ustoupit. Také může jít o nějaký zánět související s injekční aplikací pervitinu nebo o jiné potíže či onemocnění. Obecně se pro předcházení křečím doporučuje užívat hořčík (magnesium), to se dá koupit bez receptu v lékárně, jedná se o doplněk stravy. Pokud by ovšem tento stav nepřecházel, bylo by rozhodně na místě vyrazit k lékaři.